جهاد آبرسانی در راستای محرومیت زدایی

به‌ گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری استاندار این استان با بيان اينکه ايجاد عدالت اجتماعي از وظايف ذاتي تمامي مسئولان است، گفت: بايد گام‌هاي اساسي در راستاي محروميت‌زدايي برداريم که جهاد آبرسانی از اهم این کارها است.

غلامعلی حیدری در دیدار با مهدی خان‌احمدی – ناظر ملی مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در خصوص پروژه‌های محرومیت‌زدایی در قالب آبرسانی به روستاهای کشور با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه امام حسن مجتبی، اظهار کرد: این قرارگاه در راستای محرومیت‌زدایی در استان‌ها گام بر می‌دارد.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این استان با یک محرومیت تاریخی دست و پنجه نرم می‌کند، بیان کرد: برای تسریع در روند آبرسانی به روستاهای محروم، جلساتی برای حل مشکلات به ریاست معاونت عمرانی استاندار به‌صورت هفتگی برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌ آبرسانی به روستاهای شهرستان خانمیرزا می‌تواند به‌عنوان یک الگوی موفق در کشور ارائه شود.
نامبرده تصریح کرد: به‌طور مستمر از پروژه‌های محرومیت‌زدایی در چهارمحال و بختیاری بازدید میدانی به‌عمل بیاید.
 ۷۱۳۸ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۹ هزار میلیارد تومان در کشور آبرسانی می‌شود
مهدی خان احمدی- ناظر ملی مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در خصوص پروژه‌های محرومیت‌زدایی در قالب آبرسانی به روستاهای کشور با اشاره به آغاز عملیات آبرسانی در روستاهای محروم کشورگفت: طبق برآوردها پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها پنج درصد است که پیشرفت این پروژه‌ها مطلوب ارزیابی می‌شود.
وی تاکید کرد: آبرسانی به روستاها در کشور با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی در کشور محسوب می‌شود، در این طرح در فاز اول بالغ بر ۷۱۳۸ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۹ هزار میلیارد تومان و در فاز دوم نیز ۶۰۰۰ روستا از آب شرب سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.
ناظر ملی مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو با اشاره به اینکه آبرسانی به ۱۳۰۰۰ روستا در کشور در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی باید به‌صورت جهادی و بر اساس استانداردهای فنی با سرعت انجام شود، بیان کرد: ملاحضات فنی و ایمنی در این پروژه‌ها باید مورد تاکید قرار بگیرد.

وی یادآور شد: در فاز اول با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی آبرسانی به ۴۴ روستا طی یک بازه زمانی ۳۰ ماهه انجام می‌شود که در تلاش هستیم ظرف سه سال آینده مشکل قطعی آب در روستاهای چهارمحال و بختیاری رفع شود. 
سردار علی‌محمد اکبری- فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) هم در این جلسه با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انجام اقدامات محرومیت‌زدایی، مکمل اقدامات دولت‌ها است، اظهار کرد: سپاه برای حل مشکلات اساسی کشور در قالب گروه‌های جهادی برای کمک به دولت سیزدهم ورود پیدا کرده است تا بخشی از مشکلات مردم حل شود.
وی با اشاره به اینکه ۷۷ هزار روستا در کشور نیازمند شبکه آبرسانی است، عنوان کرد: تامین آب شرب پایدار برای روستاها از ضروریات است.

اکبری با بیان اینکه برای آبرسانی به روستاهای محروم در کشور نیازمند کار گسترده هستیم، خاطرنشان کرد: قطعا انجام کار گسترده، مشکلاتی را در پی دارد که اگر این مشکلات رفع شود، کار تسریع می‌شود.
فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) توضیح داد: مقرر شد با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی در فاز اول آبرسانی به ۴۴ روستا انجام شود که این مهم به حول وقوه الهی شروع شده است.
وی تاکید کرد: تامین مصالح، امکانات و برداشتن معارضان اجتماعی از جمله مسائلی هستند که باید با کمک یکدیگر آنها را مرتفع کنیم و با گرفتن مجوزات لازم آمادگی بیش از پیش برای آبرسانی به روستاهای مناطق محروم انجام پذیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه حضرت قمر بنی هاشم و قرارگاه امام حسن مجتبی با حضور سردار مجیدرضا حسن‌زاده- جانشین قرارگاه ثامن الائمه هم گفت: قرارگاه امام حسن در چهار حوزه از جمله آبرسانی به روستاها در حال فعالیت است.

علی حیدری افزود: در جهت آبرسانی به روستاهای استان یک قرارداد به مبلغ ۱۶۳ میلیارد تومان با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد شده و عملیات اجرایی در شهرستان خانمیرزا آغاز شده است.
وی افزود: قرارگاه امام حسن مجتبی طی این تفاهم‌نامه آبرسانی به ۴۴ روستا در چهارمحال و بختیاری را انجام می‌دهد و اشکالات و ایرادات این طرح طی یک هفته آینده رفع خواهد شد.
قابل ذکر است نمایندگان وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به همراه ناظر منطقه ایی پروژه های محرومیت زدایی – معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و هم چنین نمایندگان کشوری و استانی قرارگاه امام حسن مجتبی از روند کاری پروژه محرومیت زدایی آبرسانی تحت پیمان و در حال اجرا در شهرستان خانمیرزا از توابع استان چهار محال و بختیاری بازدید کردند و از نزدیک در جریان چگونگی انجام کارها قرار گرفتند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری در طول این بازدید که از آبگیر و ایستگاه پمپاژ شماره یک این مجتمع شروع شد گزارش کاملی از اقدامات انجام شده و در حال انجام ارائه نمودند.

احمد رضا محمدی گفت: هم اکنون شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری و قرارگاه امام حسن مجتبی در چهار جبهه کاری در حال فعالیت هستند.

دکتر محمدی در تشریح کارهای در حال انجام افزود: عملیات اجرایی جهت احداث مخزن آب شرب روستای بزرگ مرادان – اجرای شبکه داخلی توزیع آب روستای ده صحرا – احداث مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی جوانمردی و هم چنین عملیات اجرایی ساخت مخزن ذخیره آب آشامیدنی روستاها در روستای ده صحرا آغاز شده است که امیدواریم طبق برنامه زمانبندی به انجام برسد و مردم شریف منطقه از مواهب این طرح آبرسانی منتفع شوند.

یادآوری می گردد پس از انجام این بازدید ها جلسه ای در حضور استاندار چهارمحال و بختیاری برگزار گردید و تصمیمات لازم در جهت تسریع در انجام این پروژه آبرسانی اتخاذ گردید.