جلسه قرارگاه رصد و پایش وضعیت تامین و توزیع آب در آبفا شیراز برگزار شد

با حضور معاونت نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفا کشور؛جلسه قرارگاه رصد و پایش وضعیت تامین و توزیع آب در آبفا شیراز برگزار شد

به گزارش برقاب : جلسه قرارگاه رصد و پایش وضعیت تامین و توزیع آب در آبفا شیراز برگزار شد.با حضور معاونت نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفا کشور. به منظور برنامه‌ریزی و پیش‌بینی احتمالات و اقدامات پیشگیرانه برای تأمین آب آشامیدنی و گذر از زمان اوج مصرف فصول گرم، جلسه قرارگاه پایش وضعیت تأمین و توزیع آب با حضور علیرضا جزء قاسمی، معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و بهمن بهروزی، مدیرعامل و جمعی از معاونین و مدیران آبفا شیراز در تالار زنده یاد نمازی شرکت آبفا شیراز برگزار شد.
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفا کشور با ابراز رضایت از عملکرد و اقدامات آبفا شیراز به وضعیت نامناسب بارندگی در کشور و استان فارس اشاره کرد.
علیرضا جزء قاسمی بر پیگیری رصد و تامین آب شرب پایدار تاکید کرد و گفت: زیر ساخت های مناسبی جهت تامین آب ایجاد شده است و با وجود این تدابیر نباید نگران نبود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به منابع محدود و لزوم مدیریت تقاضا ابراز داشت: جلسات متعددی در جهت پایش و بازنگری اعتبارات ماه های تنش آبی پیش رو برگزار شده است.
در این جلسه بهمن بهروزی، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل آبفا شیراز به بررسی تدابیر لازم در خصوص گذر از بحران کم‌آبی، اقدامات انجام ‌شده در حوزه تأمین آب و رفع موانع موجود در اجرای طرح‌های آب‌رسانی در شهرها و روستاهای تحت پوشش شرکت آبفا شیراز پرداخت.
همچنین در این نشست علی شبانی، معاون بهره برداری و توسعه آب آبفا شیراز ضمن ارایه گزارش برنامه ریزی جهت عبور از تابستان ۱۴۰۳ به لزوم ادامه حفر و تجهیز چاه‌های موردنیاز و تکمیل خطوط انتقال رینگ بین مخازن و درخواست تخصیص اعتبارات تنش به‌منظور آب‌رسانی سریع به مشترکین در تابستان پیش رو اشاره کرد.
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفا کشور طی این سفر یک روزه به شیراز از طرح توسعه تصفیه خانه شماره دو شیراز، پروژه خط انتقال رینگ بین مخازن، تصفیه خانه شرق صدرا، پکیج تصفیه و پروژه ساخت تصفیه خانه غرب صدرا و شبکه فاضلاب شهرک گلستان شمالی بازدید و به ارائه نظر پرداخت.