جلسه خیرین آبرسان با مدیران شرکت آبفای استان آذربایجان شرقی

جلسه با موضوع آبرسانی به روستای سفیدکمر شهرستان شبستر با حضور مهندس خیرین آبرسان و مدیران شرکت آبفای استان آذربایجان شرقی در محل ستاد شرکت برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت آبفای استان آذربایجان شرقی در این جلسه معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان گفت از سال ۱۳۹۸ که شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی در آبفای استان یکپارچه شد این شرکت مجدانه پیگیر بهره‌مندی روستاییان از آب پایدار و استاندارد بوده است.
وی ادامه داد هم اکنون ۱۴۸۶ روستای استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند البته هنوز حدود ۷۰۰ تا از روستاها به‌صورت خودگردان اداره می‌شود، تحت پوشش شرکت آبفای استان نیستند.
مهندس عباسپور با اشاره به تغییرات اقلیمی و کم‌آبی گفت، روزبه‌روز بر تعداد روستاهای تحت پوشش افزوده می‌شود و از خدمات و پشتیبانی این شرکت بهره‌مند می‌شوند.
وی افزود این شرکت در بسیاری از سوغات استان دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن نصب‌کرده است؛ زیرا علاوه بر بحث کمیت آب، حفظ کیفیت آبی یک محدودیت بزرگ است و اگر روستای تحت پوشش نباشد شرکت آب و فاضلاب نمی‌تواند خدمت‌رسانی کرده همچنین کیفیت آب را تضمین کند.
معاون بهره‌برداری و توسعه آب استان ادامه داد این شرکت از آبرسانی به روستاها منتفع نمی‌شود؛ زیرا هزینه واقعی استحصال آب به طور متوسط هر مترمکعب ۱۸۰۰ تومان است درحالی‌که دریافتی چند مرتبه از این مقدار کمتر است.
وی افزود علاوه بر مشکلات کمبود آب در روستا یا مشکلات فنی موضوعات حقوقی نیز می‌توانند مانع بزرگی بر سر بهره‌مندی روستاها از خدمات این شرکت باشند که شوراهای روستایی و اهالی باید با دید بلند به مسئله نگاه کنند و در موارد حقوقی تعامل لازم را با این شرکت به عمل رسانند.
مهندس عباس‌پور ادامه داد اکیپ ارزیابی و دفتر فنی موضوع روستای سفیدکمر شبستر را بررسی خواهد کرد و این موضوع پیگیری خواهد شد؛ لذا ما از هیچ تلاشی در ارائه خدمت‌رسانی به روستاها دریغ نمی‌کنیم و همکاری‌های بسیار خوبی با سایر بخش‌های اداری و خیرین بزرگوار داریم.
وی ادامه داد خیرین بزرگوار آبرسان نه برای منفعت و پست و مقام بلکه به‌راستی برای خدمت خلق و رضای خداوند باری‌تعالی قدم بر می‌دارند و با مشارکتشان نه‌تنها در استان ما بلکه در کل کشور بانی خیر و آبادانی هستند.
دکتر حاجبی نماینده مجمع خیرین نیز اشاره به خدمات شرکت آب و فاضلاب گفت: در کشور هنوز روستاهای بسیاری وجود دارد که آبرسانی نشده یا شبکه فرسوده دارند و اگر آب مناسب تأمین شود، روستاییان یا در سختی گذران زندگی کرده یا مهاجرت می‌کنند که آسیب بزرگی است در نتیجه ما که تعصب این مردم را داریم هرچه در توان داریم در این راه گذاشته‌ایم.
وی با تشکر از همکاری‌های مهندس خانی، مدیرعامل شرکت آبفای استان گفت: همه در یک مسیر هستیم که باید همدلانه و با همکاری متقابل کارها را پیش ببریم و پای‌کار باشیم.