مدیر عامل آبفای استان اصفهان عنوان کرد؛

تکمیل شبکه فاضلاب فریدونشهر به ۲۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیر عامل آبفای استان اصفهان تکمیل شبکه فاضلاب شهر فریدونشهر را نیازمند اعتبار 2800 میلیارد ریالی دانست.

حسین اکبریان در جریان سفر به شهرستان فریدونشهر و بازدید از پروژه‌های در دست اقدام و تاسیسات آبرسانی این شهرستان به اجرای پروژه فاضلاب در این شهرستان اشاره کرد و افزود: تا کنون ۱۵ کیلومتر شبکه داخلی و ۱۰ کیلومتر خط انتقال این پروژه اجرا شده اما به دلیل کمبود اعتبارات عمرانی، پیشرفت آن با مشکلاتی مواجه بوده و این در حالی است که به منظور تکمیل طرح، اعتباری بالغ بر ۲۸۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.
وی افزود: در این راستا مقرر شد، سازمان برنامه و بودجه ظرف مدت دو هفته آینده پس از بررسی صدور مجوز کمیسیون ماده ۲۳ نتیجه نهایی را اعلام، و در ادامه با برطرف شدن مشکل معارضین محل تاسیس تصفیه خانه با هماهنگی فرمانداری، عملیات احداث آن آغاز شود.
مدیرعامل آبفای استان اصفهان از اجرای عملیات جهاد آبرسانی در ۹۷ روستا در سه شهرستان استان اصفهان خبر داد و بیان کرد: این عملیات در شهرستان فریدونشهر با اعتباری بالغ بر ۱۰۹ میلیارد تومان در دو محور چقا و گوراب با ۵۶ درصد پیشرفت و مجتمع برف انبار با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده است.
وی بیان این کرد: با اجرای عملیات جهاد آبرسانی که با همکاری قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) انجام می‌شود، ۷۲۷۱ نفر در ۲۳ روستای شهرستان فریدونشهر از آب شرب پایدار بهره مند می‌شوند.
اکبریان افزود: این عملیات با ۳۵.۵ کیلومتر حفاری و ۳۰ کیلومتر لوله گذاری با سرعت قابل توجهی در حال پیشرفت است و در آن تعداد ۱۸ مخزن با ظرفیت ۱۱۰۰ متر مکعب و پنج ایستگاه پمپاژ احداث خواهد شد.
مدیر عامل آبفای استان اصفهان با اشاره به آغاز فصل سرما و شروع بارش ها اظهار داشت: با توجه به این‌که روستاهای فریدونشهر و سمیرم در مناطق کوهستانی و سردسیر قرار دارند، طرح جهاد آبرسانی به این روستاها باید با سرعت بیشتری انجام شود.