از نیروگاه شهید رجایی در چهار ماهه سال

انرژی خالص : تولید بیش از ۴ میلیارد کیلووات ساعت

بیش از ۴ میلیارد و ۲۹۰میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص در چهار ماهه سال جاری از سوی واحدهای سیزده گانه نیروگاه شهید رجایی، تولید و به شبکه سراسری ارسال شد.

به گزارش برقآب، به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، ابوالفضل موتابها مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی، در خصوص میزان تولید انرژی  الکتریکی در چهار ماهه امسال گفت: در چهار ماهه اول امسال ، ۴ میلیارد و ۲۹۵ میلیون و ۴۰ هزار کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی خالص از سوی واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی این نیروگاه ، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی تصریح کرد: از این میزان انرژی، دو میلیارد و ۳۳۲ میلیون و ۲۴۹ هزار کیلووات ساعت انرژی از سوی واحدهای ۲۵۰ مگاواتی نیروگاه بخار  و همچنین یک  میلیارد و ۹۶۲ میلیون و ۷۹۱ هزار کیلووات ساعت انرژی از سوی واحدهای نیروگاه سیکل ترکیبی، تولید شده است.

ابوالفضل موتابها افزود: این میزان انرژی خالص تولیدی در واحدهای سیزده گانه، با رشد ۳/۸درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته تولید شده است.

گفتنی است نیروگاه شهیدرجایی قزوین با چهار واحد بخاری هر یک به ظرفیت ۲۵۰ مگاوات، ۶ واحدگازی هر یک به ظرفیت۱۲۳/۴ و سه واحد بخارسیکل ترکیبی به ظرفیت ۱۰۰/۶مگاوات جمعا به ظرفیت ۲۰۴۲ مگاوات،  نقش مهمی در حفظ و پایداری  شبکه سراسری در پیک تابستان ۱۴۰۲  دارد.