توسعه و بهسازی شبکه برق ۵۵۰ روستا در سطح استان خراسان رضوی در قالب طرح بهارستان

 مجری طرح برقرسانی روستایی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون در قالب اجرای طرح بهارستان ، بهسازی و ساماندهی شبکه های برق روستایی در 240 روستای استان تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، مهدی زاده بیان کرد: طرح بهارستان مربوط به اقداماتی برای رفع افت ولتاژ، حذف پایه های برق عامل سد معبر، اصلاح و توسعه شبکه برق می شود که برای روستاهای دارای برق انجام می گیرد.

وی اظهار داشت: مبنای تعریف و اجرای طرح بهارستان مربوط به مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی مبنی بر اختصاص اعتباراتی به توانیر برای توسعه و بهسازی شبکه های برق روستایی است.

وی افزود: با احتساب اعتبارات توسعه روستایی مجموع روستاهای بهره مند از اعتبارات طرح توسعه و بهسازی در خراسان رضوی ۹۰۰ روستا است که این طرح با اولویت روستاهای مشکل دار و طی هماهنگی با فرمانداری ها در حال اجرا است.

مجری طرح برق رسانی روستایی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در راستای اجرای طرح بهارستان از ابتدای امسال تاکنون توسعه شبکه برق ۵۵۰ روستا و بهسازی و ساماندهی شبکه برق ۳۵۰ روستا در دست انجام است که اجرای آن بین ۳۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

مهدی زاده افزود: همراه با توسعه و بهسازی روستاها، امسال طرح برق رسانی به ۱۵ روستای بی برق از طریق احداث شبکه سراسری و تامین برق۱۰۰۰ خانوار عشایر از طریق تحویل سامانه های خورشیدی قابل حمل در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: امسال مجموع اعتبارات برق رسانی روستایی در خراسان رضوی ۹۴ میلیارد تومان است که با احتساب منابع داخلی تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

وی اظهار امیدواری کرد، در صورتی که طرح بهارستان برای سال آینده توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد واعتبارات مربوطه تداوم و تصویب گردد، می توان توسعه وبهسازی شبکه های برق را برای روستاهای باقیمانده استان به اجرا گذاشت.

مجری طرح برقرسانی روستایی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: هم اینک ۲ هزار و ۶۸۰ روستا در استان از نعمت برق بهره مند هستند و روستاهای بی برق استان نیز جمعیت کمتر از ۱۰ خانوار داشته یا مهاجرت معکوس در آنها در حال رخ دادن است.