توسعه و اصلاح شبکه توزیع آب شرب در استان گیلان

مدیرعامل شرکت آبفای استان گیلان از توسعه شبکه توزیع آب شرب در سطح استان گیلان به طول بیش از 260 کیلومتر از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه امسال خبر داد.

توسعه و اصلاح شبکه توزیع آب شرب در استان گیلان

به گزارش برقاب، پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، علیرضا غیاثی با اشاره به امکان بهره مندی از آب شرب سالم برای ۵ هزار و ۹۰۰ خانوار شهری و روستایی گفت: به منظور تامین آب شرب بهداشتی و پایدار، در مناطق شهری و روستایی ۱۷ شهرستان استان، عملیات توسعه شبکه توزیع آب شرب به طول ۲۰۷ کیلومتر با اعتبار ۸۴۷ میلیارد ریال اجرایی و فراهم شد.
وی تصریح کرد: همچنین با توجه به قدمت بالا و فرسودگی شبکه توزیع آب در برخی از مناطق استان جهت افزایش پایداری شبکه و کاهش هدر رفت آب شرب به منظور افزایش رضایتمندی مشترکان، با برنامه ریزی مناسب و بر اساس اولویت بندی، ۵۳ کیلومتر از شبکه فرسوده در اقطار مختلف با اعتباری بالغ بر ۲۹۶ میلیارد ریال، مورد اصلاح و بازسازی قرار گرفت و یک هزار و ۴۵۵ رشته انشعاب آب شرب اصلاح و استاندارد سازی شد.
وی محل تأمین اعتبار اجرای این عملیات را منابع عمرانی و درآمدهای جاری شرکت عنوان کرد و افزود: ۷۱ میلیارد ریال از اعتبار هزینه شده از محل تبصره ۳ تامین شده است.
غیاثی یادآور شد: به منظورارتقاء کیفیت آب شرب و افزایش سطح رضایت مشترکان از خدمات ارائه شده توسط شرکت، از اول سال تا کنون، شبکه توزیع آب شرب به طول ۸ هزار و ۹۹ کیلومتر در سطح شهرها و ۹ هزار و ۳۶۰ کیلومتر در حوزه روستایی استان با صرف هزینه ای بالغ بر ۲۹ میلیارد ریال مورد شست و شو قرار گرفت.