تفاهمنامه همکاری بین آبفای مشهد و اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به امضا رسید

با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد، تفاهمنامه همکاری با محوریت مدیریت بهینه مصرف آب به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی آبفا مشهد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در این جلسه با اشاره به شرایط ویژه بحران آب اظهار کرد: خشکسالی های مداوم و کاهش بارندگی ها طی سال های اخیر موجب افت شدید منابع آبی شهرستان مشهد شده و هم اکنون ذخایر آبی این شهر به یک چهارم رسیده است. مهندس حسین اسماعیلیان افزود: برنامه ریزی های لازم با نگاه بدبینانه به شرایط موجود صورت پذیرفته و تلاش شبانه روزی ما برای تأمین خدمات پایدار می باشد؛ ضمن اینکه جیره بندی و قطع آب خط قرمز ماست و بیشتر به دنبال فعالیتهای آموزشی – فرهنگی هستیم تا با همکاری نهادهای فرهنگی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی در جهت ترویج فرهنگ مدیریت بهینه مصرف آب در جامعه گام برداریم. وی با بیان اینکه ما چاره ای جز سازگاری با شرایط اقلیمی خود نداریم و می بایست بر اساس امکانات و وضعیت موجود عمل کنیم ؛ تصریح کرد: مشهد، کمترین میزان مصرف سرانه آب در بین کلانشهر های کشور را دارد ولی با توجه به کمبود منابع آب و اقلیم خشک منطقه، با رعایت کامل بهداشت و صرفه جویی می توان همین میزان مصرف را تا ۴۰ یا ۵۰ درصد نیز کاهش داد و اقداماتی نظیر نصب لوازم کاهنده در کاهش مصرف آب بسیار موثر بوده که هنوز مورد اقبال عمومی جامعه واقع نشده است و لازم است تا در این خصوص اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بیشتری صورت پذیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز با بیان اینکه مسئله کم آبی در حال حاضر ممکن است بر معیشت مردم نیز اثر مستقیم داشته باشد گفت: یکی از مولفه های جهاد تبیین که از سوی رهبر معظم انقلاب بیان شد اهمیت و توجه به محیط زیست و به تبع آن موضوع آب است و می بایست آگاهی بخشی و فرهنگسازی در این خصوص بیش از پیش انجام شود. حجت الاسلام هادی صاحبقرانی اظهار داشت: ما می توانیم با ایجاد یک گروه تبلیغی از طلاب، بر اساس مبانی دینی و به صورت عملیاتی به ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در سطح جامعه بپردازیم. وی افزود: دو گروه اجتماعی در جریان سازی و مسیر فرهنگ سازی همواره مورد غفلت واقع می شوند؛ گروه اول بانوان جامعه که نقش بی بدیل و اثرگذار در جریانات اجتماعی دارندکه با فعال سازی بانوان کنشگر، خیلی زود می توانیم تأثیر اقدامات ایشان را مشاهده کنیم و گروه دوم نوجوانان هستند که باید بتوانیم گروه نوجوانان در سطح جامعه را نیز در حوزه آب و ترویج فرهنگ مدیریت مصرف فعال کنیم.  مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر هم افزایی هرچه بیشتر سازمان های مرتبط در این حوزه، فرهنگ سازی رسانه ای را هم به عنوان عامل اثربخش در اجتماع عنوان کرد.

گفتنی است در پایان این جلسه، تفاهمنامه همکاری بین شرکت آب و فاضلاب مشهد و اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به امضا رسید.