تصویب اعتبار سند پایداری توزیع آب آذربایجان شرقی

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در حال حاضر استان آذربایجان شرقی در بحث تأمین آب مشکلی ندارد و مشکلات موجود ناشی از توزیع است. به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای آذربایجان شرقی، “حمیدرضا کشفی” پس از بازدید از پروژه‌های کوتاه مدت رفع تنش آبی کلانشهر تبریز، […]

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در حال حاضر استان آذربایجان شرقی در بحث تأمین آب مشکلی ندارد و مشکلات موجود ناشی از توزیع است.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای آذربایجان شرقی، “حمیدرضا کشفی” پس از بازدید از پروژه‌های کوتاه مدت رفع تنش آبی کلانشهر تبریز، افزود: با وجود شرایط بی‌سابقه به لحاظ همه گیری ویروس کرونا، گرمای بی‌سابقه در طول ۵۰ سال اخیر و محدودیت‌های اقتصادی موجود بر اثر تحریم‌ها، بخش آب کشور توانسته به خوبی از پس مشکلات بر بیاید.
وی با بیان اینکه در حال حاضر استان آذربایجان شرقی در بحث تأمین آب مشکلی ندارد و مشکلات موجود ناشی از توزیع است و تنش‌های موجود در شهرهای آذربایجان شرقی ناشی از شرایط کلی جوی و موقعیت آبی کشور است، افزود: درسی که از شرایط فعلی می‌توان گرفت این است که برنامه‌ریزی در نقطه سربه سر برنامه ریزی درستی نیست. باید در برنامه ریزی‌های نه تنها به حالت‌های ممکن که به حالت‌های غیرممکن در آینده هم فکر کنیم و به تخمین رشد سه درصدی بازار در سال آتی، برنامه ریزی مناسب خود را انجام دهیم.
معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر این نکته که در اتخاذ تصمیم‌ها باید نگرش حوضه‌ای وجود داشته باشد، افزود: تصمیم اتخاذ شده باید برای همه ذی‌نفعان به یک مقدار فرصت و تهدید به همراه داشته باشد و در شرایط عادلانه با تنظیم نظام‌های موجود و در دست داشتن حکمرانی آب اتخاذ شود.
وی با بیان اینکه اعتبارات نسبتا مناسبی با توجه به شرایط خاص شهر تبریز برای استان آذربایجان شرقی در نظر گرفته شده، افزود: تا امروز اعتبار ملی برای شبکه توزیع نداشتیم و برای اولین بار در حال تصویب اعتبار در مجلس برای سند پایداری توزیع هستیم که بتوانیم از این طریق بخشی از مخازن پهنه‌ها و شبکه توزیع را اصلاح کنیم که مناطق موجود در ارتفاع را که آسیب پذیری بیشتری دارند، بهبود بدهیم.