تصفیه خانه فاضلاب کاشان، هم‌تراز تصفیه خانه کشور های اروپایی

مدیر امور آبفای کاشان ضمن تقدیر از مشارکت اهالی کوچه طبیعت در وصل فاضلاب خانگی به شبکه فاضلاب شهری گفت: کاشان از معدود شهر های دارای تصفیه خانه فاضلاب پیشرفته در کشور و هم‌تراز با تصفیه خانه کشور های اروپایی است.

کوچه طبیعت از طرح های شرکت آب و فاضلاب کاشان، برای تشویق ساکنین جهت وصل انشعاب فاضلاب خانگی به شبکه فاضلاب شهری است و به کوچه ای گفته می شود که در آن معبر،  از ۱۰ ملک مجاور یا مقابل هم حداقل ۷ ملک به شبکه فاضلاب متصل شده باشند.

حبیب الله کریمی گفت: اجرای شبکه، خطوط و اجرای تصفیه خانه فاضلاب کاشان با بهره مندی از اعتبارات دولتی و جذب وام از بانک توسعه اسلامی به سرانجام رسیده  است و اکنون امیدواریم مردم با وصل انشعاب خود مسیر بهره برداری را کامل کرده و به انتها برسانند.

وی افزود: تاکنون ۲۸ هزار سیفون فاضلاب خانگی با شبکه ای به طول۳۶۰ کیلومتر برای اهالی کاشان اجرا شده است اما تاکنون ۳۰ درصد مشترکان برای وصل انشعاب خانگی خود به شبکه فاضلاب اقدام کرده اند.

حبیب الله کریمی تاکیدکرد: شرکت آبفای کاشان از زمان نصب اولین انشعاب فاضلاب همواره با اجرای برنامه های فرهنگی،تبلیغی برای آگاه سازی و تشویق مشترکین و پرداخت وام و تقسیط هزینه انشعاب در انتظار اقدام داوطلبانه مشترکین برای وصل انشعاب است و تاکنون مشترکینی که در محدوده طرح‌های جمع‌آوری و دفع فاضلاب هستند را با ابزار های قانونی را ملزم به نصب انشعاب نکرده است.

کریمی گفت: تاکنون ۳۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه با بازپرداخت دوساله به مشترکینی که اتصال فاضلاب خانگی خود را به شبکه فاضلاب شهری انجام داده اند پرداخت شده است.

مدیر امور آبفای کاشان با بیان اینکه دیگر پروژه های جمع آوری و تصفیه فاضلاب از پروژه های لوکس نیست گفت: کارشناسان به این نتیجه رسیده اند نباید بی رویه از منابع آب زیرزمینی که میلیون ها سال زمان برده است تا تشکیل شوند استفاده کرده و با اجرای پروژه فاضلاب، بازچرخانی آب را جزء برنامه های مدیریت مصرف آب قرار داده اند.

حبیب الله کریمی گفت: وصل کردن انشعاب فاضلاب به شبکه شهری یک اقدام آینده نگرانه برای مدیریت مصرف بمنظور حفظ این میراث گرانبها برای آیندگان و یک اقدام زیست محیطی جهت مدیریت بحران آب در منطقه کویری کاشان است.

در پایان مراسم از ساکنین خیابان شاهد کوچه اباذر ۶ و خیابان امیرکبیر با تقدیم هدایایی تقدیر شد