تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی در کردستان با اعتبار ۴۸۵ میلیارد ریال به بهره مندی می رسد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان گفت: تصفیه خانه فاضلاب روستای قروچای شهرستان دهگلان با اعتبار 485 میلیارد ریال و برای جمعیت 5388 نفری این روستا، دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش برقاب : تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی در کردستان با اعتبار ۴۸۵ میلیارد ریال به بهره مندی می رسد .”محمد فرهاد” اظهار داشت: این پروژه شامل طراحی، ساخت و بهره‌برداری از سیستم جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب با هدف تصفیه فاضلاب روستای ۵۳۸۸ نفری قروچای اجرا شده و گامی موثر در راستای حفظ سلامت و بهداشت جامعه و همچنین محیط زیست است.
وی افزود: در این پروژه بیش از ۱۴ کیلومتر عملیات خط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب اجرا شده و ۱۲۰۰ فقره انشعاب این روستا را زیر پوشش خدمات جمع‌آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب قرار می‌دهد.
مدیرعامل شرکت آبفای کردستان گفت: این تصفیه‌خانه در زمینی به مساحت ۱۵ هزارو۳۹۶ مترمربع احداث، ظرفیت تصفیه ۶۴۰ مترمکعب فاضلاب را در شبانه روز دارد و برای اجرای کل پروژه نیز ۴۴۸۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده و در دهه فجر افتتاح خواهد شد.
فرهاد خاطرنشان کرد: تصفیه‌  خانه فاضلاب روستای قروچای دهگلان به عنوان دوازدهمین تصفیه‌خانه فاضلاب استان و سومین تصفیه‌  خانه فاضلاب روستایی پس از تصفیه‌خانه‌های روستایی حسین آباد و قلیان سنندج وارد مدار شده است، ضمن آنکه ۳ تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی دیگر در روستاهای سراب قامیش سنندج، خامسان کامیاران و شوی بانه نیز در حال احداث است.