تشکیل مجمع خیرین آب استان زنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در نشست مشترک با نمایندگان سازمان های مردم نهاد خیریه استان زنجان که همزمان با هفته صرفه جویی برگزار شد گفت: مجمع خیرین آب استان زنجان پس از تدوین اساسنامه و ثبت حقوقی با حضور علاقه مندان به فعالیت در بخش توسعه خدمات آبرسانی روستایی تشکیل می شود. […]

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در نشست مشترک با نمایندگان سازمان های مردم نهاد خیریه استان زنجان که همزمان با هفته صرفه جویی برگزار شد گفت: مجمع خیرین آب استان زنجان پس از تدوین اساسنامه و ثبت حقوقی با حضور علاقه مندان به فعالیت در بخش توسعه خدمات آبرسانی روستایی تشکیل می شود.

«علیرضا جزء قاسمی» اظهار کرد: هم اکنون ۶۱۷ روستا در استان زنجان از خدمات شرکت آب و فاضلاب استان زنجان برخوردار بوده و  و بیش از ۳۰۰ روستا  نیاز به تحت پوشش قرار گرفتن دارد.

وی افزود: به دلیل کمبود و یا نبود آب در برخی روستاها، شاهد مهاجرت روستائیان به شهرها هستیم که این معضل آسیب های اجتماعی فراوانی را با خود به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد:  این شرکت به تنهایی قادر به آبرسانی به تمام روستاهای غیرتحت پوشش نیست و ظرفیت خیرین در این زمینه می تواند کمک شایانی برای برخورداری روستاها و مناطق محروم استان زنجان از نعمت آب آشامیدنی باشد.

جزءقاسمی بیان کرد: زنجان بهشت خیرین است که در راستای محرومیت زدایی و رفع مشکل بی آبی در روستاهای استان و مهاجرت معکوس به این مناطق، خیرین زنجانی از پتانسیل فوق العاده ای برخوردار هستند. این مسئول با اشاره به دیرینه پر افتخار زنجانی ها در تاسیس و رونق موسسات خیریه در زمینه های گوناگون از جمله: بهداشتی و درمانی، مدرسه سازی، بانوان سرپرست خانوار و بسیاری دیگر گفت: اگر گام ارزنده ای در خیریه آب استان زنجان برداشته شود، بدون شک بخش عمده ای از مشکل آب روستائیان استان حل خواهد شد.

گفتنی است: نمایندگان و مسئولین موسسات خیریه استان زنجان نیز در این جلسه با استقبال از طرح تشکیل مجمع خیرین آب، متعهد شدند از تمام توان خیرین استان در این راستا استفاده شود.