تخریب ۲ ویلای غیرمجاز و آزاد سازی ۵۰۰ مترمربع از اراضی بستر و حریم رودخانه عارفی مشهد

مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در راستای اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و ماده دو قانون توزیع عادلانه آب، از آزاد سازی ۵۰۰ متر مربع از اراضی بستر و حریم و تخریب ۲ با غ ویلای غیرمجاز در مجاورت رودخانه عارفی […]

مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در راستای اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و ماده دو قانون توزیع عادلانه آب، از آزاد سازی ۵۰۰ متر مربع از اراضی بستر و حریم و تخریب ۲ با غ ویلای غیرمجاز در مجاورت رودخانه عارفی مشهد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، محمدرضا صادقی فرد با اعلام این خبر، اظهارکرد: این اقدام در راستای جلوگیری از تغییر کاربری‌های اراضی بستر و حریم رودخانه و حفاظت و صیانت از منابع آبی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: این آزاد سازی ها پس از برگزاری جلسات هم اندیشی اجتماعی با باغداران وتوضیح مواد قانونی در این خصوص شروع گردید. ازادسازی توسط متصرفین با هزینه شخصی با هدف ایمن سازی بستر و حریم رودخانه عارفی انجام و اعاده به وضع سابق صورت گرفته است.

صادقی فرد با اشاره به اینکه بخشی از عارفی یک تا پانزده تعداد ۱۶ ویلا، حدودا به متراژ ۲.۸ هکتار از اراضی ملی با برگزاری جلسات مشارکت اجتماعی جهت جلوگیری کوه‌خواری و رودخانه‌خواری توسط متصرفین رفع تصرف شد.

مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی افزود: بخش دیگر بعد از اعلام اخطارهای لازم با همکاری شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی اعمال قانون و رفع تصرف شد.