تحقق ۹۰ درصد تعهدات دولت در دور اول سفر رییس جمهور

استاندار زنجان گفت:در دور اول سفر رئیس جمهور چهار هزار میلیارد تومان برای استان مصوب شد که تعهدات دولت ۹۰ درصد و با در نظر گرفتن تعهدات وزارتخانه ها ۶۰ درصد آن محقق شده است.

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، محسن افشارچی با تبیین دستاوردهای دولت در استان ضمن بیان اینکه تا کنون میزان اعتبارات برای دور دوم سفر ۹ هزار میلیارد تومان برآورد شده است، افزود: تلاش می شود در جلسه ای در روزهای آینده با معاون اول رییس جمهوری این مبالغ به مراتب افزایش یابد.

وی با بیان اینکه دور اول سفرهای استانی بر مبنای پروژه محوری بود، اضافه کرد: دور دوم سفر رییس جمهور به استان ها برنامه محور بوده و در این خصوص برنامه های مختلفی برای افتتاح پروژه ها در نظر گرفته شده است.

مسئول با تاکید بر اینکه کنترل آب های سطحی در استان اهمیت دارد، ادامه داد این استان به استفاده از آب های سطحی متکی است و با توجه به اینکه برداشت سالانه از آورد آن بیشتر است سطح آن رو به کاهش است.

با تاکید بر اینکه با سازو کارهای انجام گرفته احداث ۲ سد مراش و بلوبین در استان مورد توجه قرار گرفته است، افزود: سد بلوبین که دارای حجم مخزن حدود ۳۰ میلیون متر مکعب و حجم آب تنظیمی ۱۷.۵ میلیون متر مکعب است، جریان‌های سطحی آب در محدوده این سد کنترل، جمع آوری و ذخیره خواهد شد.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی آبگیری سد مراش استان نیز سال آینده انجام خواهدشد، اضافه کرد: سد مشمپا نیز از جمله سدهای مهم این استان است که با رفع اشکالات و تغییرات ایجاد شده که این پروژه مهم نیز در دور دوم سفر رییس جمهور لحاظ خواهد شد.