تحقق وعده آبرسانی به شهر بانه

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان: طرح آبرسانی بانه از محل سد عباس‌آباد و حوضچه پایاب سد شروع شده و با بیش از 22 کیلومتر لوله فولادی سایز 700 و 400 میلیمتر به تصفیه خانه شماره یک و تصفیه خانه موقت بانه، رسید.

براساس گزارش برقآب و با استناد به اطلاعات روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان، مدیر عامل این شرکت درباره تحقق وعده آبرسانی به شهر بانه و مناطق تحت پوشش آن، اظهار کرد که این طرح با استفاده از سد عباس‌آباد و با رعایت استانداردهای صنعت آب کشور، برای تأمین آب شرب و صنایع محلی طراحی و بررسی شده است.

مهندس آرش آریانژاد، درباره فعالیت‌های جهادی این طرح نیز اشاره کرده و تأکید کرده است که با توجه به تنش آبی در سال ۱۴۰۰، با پیگیری استاندار و بازدید مقام عالی وزارت نیرو از سد و سامانه انتقال عباس‌آباد، اعتباری بالغ بر ۱۲۲۵ میلیارد ریال برای اتمام خطوط انتقال و احداث ایستگاه‌های پمپاژ در بوئین تخصیص داده شده است. همچنین ایستگاه پمپاژ اضطراری بهره‌برداری شده و قطعات دیگر طرح نیز در کوتاهترین زمان ممکن تکمیل شده‌اند.

مدیر عامل همچنین از ایستگاه پمپاژ دائم بوئین که با هدف انتقال آب سد عباس‌آباد به تصفیه خانه‌های شهر بانه در حال ساخت است، یاد کرده و اعلام کرده که این پروژه، با هدف کامل رفع مشکل آبرسانی به شهر بانه، به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید. علاوه بر این، ایشان از آغاز عملیات احداث تصفیه خانه شماره ۲ در شهر بانه خبر داده و اعلام کرده که برای بهره‌برداری از این پروژه، ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.