تحقق طرح های زیربنایی در استان اصفهان

همزمان با گرامیداشت هفته دولت، آیین کلنگ زنی 8 پروژه آبرسانی آبفای استان اصفهان برگزار می شود.

گزارش برقآب،  در مورد  هزینه های اجرای طرح های زیربنایی آبفای استان اصفهان  است. در این گزارش ، چهار موضوع فرعی پوشش داده می شود که شامل آبرسانی به مجتمع روستایی زرکان میمه، آبرسانی به روستاهای مجتمع اشن گلدره مهردشت نجف آباد، احداث مخزن ذخیره آب شهرهای سده ورنامخواست لنجان و تقویت فشار مناطق شهر اصفهان هستند. هر موضوع فرعی به تفصیل مطرح شده است.

موضوع اول: آبرسانی به مجتمع روستایی زرکان میمه
مدیر عامل آبفای استان اصفهان، حسین اکبریان، این پروژه را یکی از مهم ترین طرح ها در استان عنوان کرده است. آبرسانی به این مجتمع روستایی با هزینه اجرایی ۷۰۰ میلیارد ریال انجام می شود و ۵۰۰۰ نفر از اهالی روستاهای موته، لایبید، لوشاب و حسن رباط تحت پوشش قرار می گیرند. برای اجرای این پروژه، یک مخزن ۵۰۰ متر مکعبی، یک ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۲۰ لیتر در ثانیه و ۳۰ کیلومتر خط انتقال نیاز است.

موضوع دوم: آبرسانی به روستاهای مجتمع اشن گلدره مهردشت نجف آباد
این پروژه نیز یکی دیگر از طرح های مهم مدیر عامل آبفای استان اصفهان است. آبرسانی به این روستاها با هزینه اجرایی ۶۰۰ میلیارد ریال صورت می گیرد و ۳۵۰۰ نفر از اهالی روستاها تحت پوشش قرار می گیرند. برای اجرای این پروژه، یک مخزن ۵۰۰ متر مکعبی و یک ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۵ لیتر در ثانیه احداث و ۱۵ کیلومتر خط انتقال نیاز است.

موضوع سوم: احداث مخزن ذخیره آب شهرهای سده ورنامخواست لنجان
مدیر عامل آبفای استان اصفهان اعلام کرده است که در هفته دولت این پروژه کلنگ زنی خواهد شد. هزینه اجرایی این طرح ۷۰۰ میلیارد ریال است و مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۵ هزار مترمکعب برای شهرهای سده ورنامخواست لنجان احداث خواهد شد. این طرح جمعیتی به تعداد ۴۵ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد و برای اجرای آن، ۶ کیلومتر خط انتقال نیاز است.

موضوع چهارم: تقویت فشار مناطق شهر اصفهان
یکی دیگر از پروژه های مدیر عامل آبفای استان اصفهان، تقویت فشار مناطق شهر اصفهان است. این پروژه شامل اجرای رینگ خطوط انتقال آب در خیابان ها و محلات ارغوانیه، مولوی، چمران، باهنر و صادقی است. هزینه اجرایی این طرح ۳۰۰ میلیارد ریال است و جمعیت تحت پوشش آن ۶۰ هزار نفر است. برای اجرای این پروژه، ۶ کیلومتر خط انتقال آب در نقاط مختلف نصب خواهد شد.

در این مقاله، بحث هزینه های اجرایی، جمعیت تحت پوشش و اجرای خطوط انتقال آب برای هر یک از پروژه ها به تفصیل بررسی شده است. با انتقال مقدماتی از طرح ها، خواننده با طبیعت و اهداف این پروژه ها آشنا می شود.