تاکید نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بر رعایت مصرف آب و برق

در پی دیدار رئیس شورای هماهنگي مدیران صنعت آب و برق استان اردبیل و هیات همراه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر اردبیل در خصوص وضعیت مصرف آب و برق ،آیت اله سیدحسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب و برق تاکید کرد.

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل  اظهار داشت: از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور کشور ما از حیث برق احتیاج به صرفه‌جویی دارد که با مختصر صرفه‌جویی برق هیچ نقطه ایران قطع نمی‌شود .

خطیب جمعه اردبیل افزود:یکی از دلیل نیاز به صرفه جویی، اضافه شدن برق صنعتی در اثر راه اندازی کارخانجات زیاد و سایر مراکز تولیدی در کشور است.

وی تصریح کرد: اگر کسی قادر به راه اندازی انرژی خورشیدی در پشت بام خود باشد درآمد خوب و کمک هزینه خوبی برای خانواده درست می‌شود.

آیت اله عاملی  خاطرنشان کرد: در استان اردبیل ۲۵۰ نفر از مددجویان را با ۵۰ میلیون وام صاحب پنل خورشیدی کرده‌اند در حال حاضر این خانواده‌ها از طریق تولید انرژی‌ خورشیدی ماهانه دو میلیون تومان درآمد دارند دستگاهی هم که خریده‌اند الان ۱۲۰ میلیون تومان ارزش دارد.

وی گفت: امسال قرار است در کل کشور ۵۰ هزار برق خورشیدی احداث شود سهم استان ما دو هزار است استفاده از این فرصت و از این نعمت راهکار خوبی هم برای خدمت به کشور هم خدمت به اقتصاد خانواده و هم خدمت به محیط زیست است.