تامین ۷۰ درصد آب شرب قو‌چان از سد تبارک آباد

در جریان بازدید استاندار خراسان رضوی از سد تبارک‌آباد و پروژه خط انتقال آب شرب شهر قوچان از سد تبارک، رئیس امور منابع آب شهرستان قوچان ضمن تاکید بر تامین ۷۰ درصد آب شرب شهر قوچان از طریق سد بر اهمیت تکمیل پروژه خط انتقال اشاره کرد و افزود: در راستای حفظ کیفیت آب در […]

در جریان بازدید استاندار خراسان رضوی از سد تبارک‌آباد و پروژه خط انتقال آب شرب شهر قوچان از سد تبارک، رئیس امور منابع آب شهرستان قوچان ضمن تاکید بر تامین ۷۰ درصد آب شرب شهر قوچان از طریق سد بر اهمیت تکمیل پروژه خط انتقال اشاره کرد و افزود: در راستای حفظ کیفیت آب در مسیر انتقال، تامین پایدار آب و کاهش تلفات، اتمام پروژه خط انتقال ضروری است.

“حسینی جعفرآبادی”  درباره  اقدامات انجام شده و  پیشرفت پروژه و همچنین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه گزارش کاملی به استاندار ارائه کرد.
شایان ذکر است در سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان قوچان در حوزه عملکرد شرکت آب منطقه‌ای،  پروژه‌های ساماندهی رودخانه قره جوی در  محدوده شهر قوچان، ساماندهی و احداث دیوار ساحلی روستای آب جهان، تامین اعتبار پروژه خط انتقال آب شرب به شهر قوچان، واگذاری ساختمان‌های کارگاه سد تبارک‌آباد به تعاونی دهیاران تصویب شد.

 

اخذ گواهینامه بین المللی ISO 50001: 2018 توسط شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی

رئیس گروه مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE گفت: در راستای دستورالعمل و آئین نامه اجرایی نظام مدیریت سبز، شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی موفق یه اخذ گواهینامه بین المللی ایزو ۵۰۰۰۱ گردیده و جزو شرکت های پیشرو در اخذ این گواهینامه در استان می باشد.

محمد زنگویی گفت: به منظور پیاده سازی نظام مدیریت سبز شناسایی مقادیر و موقعیت های مصرف انرژی در کلیه ساختمان های شرکت در استان انجام گرفته و راهکارها و پیشنهادات لازم تفکیک هر ساختمان جهت بهبود سیستم مدیریت انرژی آماده اجرا می باشد.

زنگویی افزود : همچنین کارایی کلیه سیستم ها، تجهیزات و وسائل، ساختمان ها و به طور کلی سیستم های مصرف کننده انرژی بر اساس استاندارد ۱۴۲۵۴ مورد بررسی گرفته و اکثر ساختمان ها موفق به اخذ برچسب انرژی گردیده اند. برچسب انرژی ساختمان روشی موثر و کارا برای فهم و انتقال سطح بهره وری انرژی ساختمان  می باشد. الصاق این برچسب از طریق جمع آوری داده های علمی و مصارف انرژی (گاز، برق، سوخت و …) برای یک ساختمان در طول زمان مشخص بر اساس کاربری ساختمان، نوع استفاده و اقلیم صورت می گیرد. ممیزی و مانیتورینگ، امکان مدیریت انرژی ساختمان و در نهایت اخذ تصمیمات آگاهانه در راستای کاهش هزینه های انرژی و انتشار گازهای گلخانه ای فراهم می آورد. همچنین در این طرح رفتار حرارتی و عملکرد ساختمان ها با توجه به اقلیم، شرایط آب و هوایی، کاربری و چگونگی بهره برداری از ساختمان به وسیله نرم افزار مدیریت انرژی شبیه سازی و مدل سازی شده است.

وی اظهار امیدواری کرد با پیاده سازی پیشنهادات و راهکارهای ارائه شده در ساختمان های شرکت بتوانیم مقادیر مصرف انرژی را بیش از پیش مدیریت و بهینه سازی نماییم.

بر اساس دستورالعمل و آیین نامه اجرایی نظام مدیریت سبز، کلیه سازمان ها ملزم به اخذ برچسب انرژی و گواهینامه ممیزی انرژی بر اساس استاندارد ایزو ۵۰۰۰۱ می باشند که اجرای آن منجر به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، هزینه انرژی و سایر پیامدهای مرتبط با محیط زیست از طریق مدیریت نظام مند انرژی می گردد.