تأکید بر افزایش آگاهی و مستندسازی در پروژه‌های جهاد آبرسانی همدان

مشاور مرکزجهاد آبرسانی وزارت نیرو با بیان اینکه پروژه های جهاد آبرسانی به عنوان یکی از ابرپروژه های عمرانی کشور ، منشا خدمات فراوانی برای مردم به ویژه مناطق محروم کشور بوده است و از ثمرات آن امید بخشی و امید آفرینی در این مناطق است، بر لزوم اطلاع رسانی گسترده در این زمینه برای اقشار مختلف جامعه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، مشاور مرکزجهاد آبرسانی وزارت نیرو با بیان اینکه پروژه های جهاد آبرسانی به عنوان یکی از ابرپروژه های عمرانی کشور ، منشا خدمات فراوانی برای مردم به ویژه مناطق محروم کشور بوده است و از ثمرات آن امید بخشی و امید آفرینی در این مناطق است، بر لزوم اطلاع رسانی گسترده در این زمینه برای اقشار مختلف جامعه تاکید کرد.

علی جزء خراسانی با بیان اینکه باید در آگاهی بخشی و مستندسازی از روش های علمی روز دنیا استفاده کنیم افزود: لازم است ضمن بررسی آثار اقتصادی فرهنگی و اجتماعی پروژه های جهاد آبرسانی ، کارآمدی برنامه های آگاهی بخشی  انجام شده و در حال اجرا را از دیدگاه مردم و رسانه ها مورد توجه قرار داد تا در ادامه راه این کارها از اثربخشی مطلوبی برخوردار باشد.

مشاور مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو بر لزوم تشکیل کارگروه آگاهی بخشی و مستندسازی در سطح استان تاکید کرد و افزود: این کارگروه با محوریت استانداری به صورت منظم و با حضور شرکت آب و فاضلاب استان، بسیج سازندگی، صدا و سیمای مرکز همدان به صورت دوره ای برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان هم در ابتدای این این جلسه با بیان اینکه تشکیل قرارگاه جهاد آبرسانی و انعقاد قرارداد با بسیج سازندگی از ابتکارات بسیار خوب مقام عالی وزارت نیرو بوده است گفت: جهاد آبرسانی فرصت بسیار مناسبی را برای خدمت رسانی به مناطق محروم در اختیار ما گذاشته است.

فرهاد بختیاری فر، اگاهی بخشی و مستندسازی در خصوص خدمات انجام شده در این پروژه ها را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: لازم است در قرارداد دوم این پروژه ها، پیوست فرهنگی پیش‌بینی و ردیف اعتباری مجزا برای این پروژه ها در اختیار شرکت های آب و فاضلاب قرار گیرد.

مدیرعامل آبفای استان همدان افزود: پروژه های جهاد آبرسانی در استان همدان شامل ۱۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار با اعتباری بالغ بر ۵۰۹ میلیارد تومان با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که با بهره برداری از آن ها ، ۴۵۲۰۰ خانوار از آب شرب بهداشتی بهره مند خواهند شد.

لازم به ذکر است مشاور مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در سفر به استان همدان ضمن بازدید از چند پروژه در حال اجرا و به بهره برداری رسیده و گفتگو با اهالی روستاهای محل اجرای این پروژه ها ، با فرمانده بسیج سازندگی استان، مدیران روابط عمومی و امور روستایی استانداری ،معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز همدان و اعضای هیات مدیره مجمع خیرین آبرسان استان همدان نیز دیدار و در این برنامه ها با اشاره به سیاست های دولت سیزدهم برای مردمی سازی این پروژه ها و استفاده از ظرفیت های مردمی ، بر هماهنگی هر چه بیشتر دست اندرکاران این پروژه ها در زمینه آگاهی بخشی و مستندسازی پروژه های جهاد آبرسانی تاکید کرد .