توسعه سیستم فاضلاب در منطقه 22 تهران

تأمین نیازمندی‌های شرکت فاضلاب تهران از طریق همکاری با شهرداری

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران گفت: بر اساس طرح جامع فاضلاب تهران، چهار تصفیه‌خانه فاضلاب محلی شامل خرگوش‌دره، دستواره، غرب دریاچه و وردآورد برای تصفیه فاضلاب منطقه 22 شهر تهران در نظر گرفته شده است.

به گزارش برقآب، طرح جامع فاضلاب تهران چهار تصفیه‌خانه فاضلاب محلی برای منطقه ۲۲ تهران را در نظر گرفته است. این تصفیه‌خانه‌ها شامل خرگوش‌دره، دستواره، غرب دریاچه و وردآورد است. زمین مورد نیاز برای ساخت این تصفیه‌خانه‌ها باید از سوی شهرداری تهران تامین و به شرکت فاضلاب واگذار شود. تنها زمین تصفیه‌خانه خرگوش‌دره در مرحله رفع معارض و واگذاری است. شرکت فاضلاب تهران نیازمند همکاری و مساعدت شهرداری منطقه ۲۲ تهران برای تسهیل صدور مجوزهای عملیات اجرایی ایجاد تاسیسات فاضلاب و رفع معارض‌ها و هماهنگی با سایر ارگان‌‌ها است.

پیشرفت‌های شرکت فاضلاب تهران در منطقه ۲۲:

شرکت فاضلاب تهران از سال ۱۳۹۶ تاکنون حدود ۳۵ درصد از شبکه جمع‌آوری و انتقال فاضلاب منطقه ۲۲ را به انجام رسانده است. اما برای اتمام طرح فاضلاب منطقه ۲۲ به اعتباری حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال نیاز است. براساس مصوبات شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری منطقه ۲۲ ملزم به انجام تعهداتی مانند تامین آورده غیر نقد و تامین و تملک اراضی محل ساخت تصفیه‌خانه‌ها است.

پکیج اضطراری تصفیه فاضلاب در تقاطع بزرگراه خرازی-کاشان:

برای رفع مشکل فاضلاب تخلیه‌شده غیرمجاز توسط شهرک‌های مسکونی واقع در شمال بزرگراه خرازی، پکیج اضطراری تصفیه فاضلاب در تقاطع بزرگراه خرازی-کاشان در حال ساخت است. این پکیج در فاز نخست برای تصفیه فاضلاب با دبی حدوداً ۹۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز طراحی شده است و قابلیت ارتقاء به دو فاز در آینده را داراست.

نیازمندی‌های شرکت فاضلاب تهران و همکاری با شهرداری منطقه ۲۲:

شرکت فاضلاب تهران نیازمند همکاری و مساعدت شهرداری منطقه ۲۲ تهران برای تسهیل صدور مجوزهای عملیات اجرایی ایجاد تاسیسات فاضلاب (شبکه جمع‌آوری و خطوط انتقال)، رفع معارض‌ها و هماهنگی با سایر ارگان‌ها برای تسریع امور اجرایی در منطقه است. از آنجا که شرکت فاضلاب تهران برای پیشروی در این طرح به تسهیلات مالی نیاز دارد، شهرداری منطقه ۲۲ ملزم به تامین آورده غیر نقد و اراضی محل ساخت تصفیه‌خانه‌ها است.