تأمین اعتبار تکمیل تصفیه خانه های آب و فاضلاب کوهدشت و نورآباد در دستور کار قرار گرفت

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان لرستان ، جلسه ای با حضور مدیر عامل بانک توسعه تعاون کشور، استاندار لرستان، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان  و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تامین اعتبار جهت تکمیل تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای کوهدشت و نورآباد مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان در خصوص مشخصات این دو تصفیه خانه فاضلاب گفت:عملیات ساختمانی تصفیه  خانه های  فاضلاب شهرهای  کوهدشت با ظرفیت ۱۸ هزار متر مکعب نورآباد با ظرفیت ۱۵ هزار متر مکعب در شبانه روز و  به روش لجن فعال ،  با پیشرفت ساختمانی ۵۰  درصد در حال انجام می باشند.

در صورت تامین و تخصیص اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۱ ساختمان این دو تصفیه خانه به بهره برداری خواهند رسید و عملیات الکترو مکانیکال آنها شروع خواهد شد.

حمید رضا کرم وند افزود: با توجه به اهمیت مشارکت بانک ها در تأمین اعتبار پروژه‌های عمرانی، در صورت حمایت مالی بانک توسعه تعاون، شاهد تکمیل و بهره برداری از پروژه های تصفیه خانه های فاضلاب از اساسی ترین زیرساخت های شهری می باشند خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد :خوشبختانه استاندار و معاون عمرانی ایشان نسبت به پروژه های آب و فاضلاب حساسیت خاصی دارند و همین پیگیری ها و حمایت ها قطعا موجب پیشرفت مطلوبی در تکمیل پروژه ها خواهد شد.

زیویاراستاندار استان لرستان  بر اهمیت تامین اعتبار تکمیل این دو پروژه توسط مدیر عامل بانک توسعه تعاون کشور اشاره داشت و همکاری و بهره گیری از تمام منابع با شرکت آب و فاضلاب را در این خصوص  اعلام نمود.

وی ادامه داد:تصفیه خانه های فاضلاب از اساسی ترین زیرساخت‌های شهری هستند که امیدواریم در این دیدار با مدیر عامل بانک توسعه تعاون کشور موضوع تکمیل تصفیه خانه های شهرهای کوهدشت و نورآباد در دستور کار پیگیری قرار بگیرد.

استاندار اظهار داشت: با توجه به اهمیت مشارکت بانک ها در تأمین اعتبار پروژه‌های عمرانی، در صورت حمایت مالی بانک توسعه تعاون، شاهد آغاز عملیات تکمیل و بهره برداری از پروژه های مذکور در این شهرستان ها خواهیم بود.

وی افزود: جبران عقب ماندگی ها در بحث زیر ساخت های استان ارتباط مستقیمی با استفاده از ظرفیت دستگاههای اجرایی و بانک ها دارد و در همین رابطه به دنبال برنامه‌ریزی برای بالابردن سطح همکاری ها و بهره گیری از همه منابع موجود هستیم.