تأمین آب شرب پایدار برای ۹ روستای مبارکه و فلاورجان

با تکمیل پروژه آبرسانی به مجتمع زودان، آب شرب ۹ روستای شهرستان های مبارکه و فلاورجان امسال به صورت پایدار تامین شد و آبرسانی با تانکر به روستاها در این منطقه حذف گردید.

به گزارش برقآب، مقاله حاضر به بررسی اقدامات و پیشرفت‌های حسین اکبریان، مدیرعامل آبفای استان اصفهان در منطقه مبارکه در راستای تامین آب شرب پایدار برای مردم این منطقه می‌پردازد. در این بخش از مقاله، به تکمیل پروژه های نیمه تمام شامل پروژه آبرسانی به شهر طالخونچه از مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی جدید، نصب شیرآلات کنترلی در شبکه و استقرار کامل سیستم تله متری در تاسیسات اشاره می‌شود. این اقدامات باعث تامین آب شرب به صورت پایدار در تمام روزهای سال برای مردم منطقه مبارکه می‌شود.

در بخش دوم این مقاله، مدیرعامل آبفای استان اصفهان خبر می‌دهد که با اقدامات گرفته شده در منطقه مبارکه، تابستان سال ۱۴۰۲ را بدون هیچگونه مشکل افت فشار یا قطعی در آب شرب سپری کرده‌اند. این اقدامات شامل استقرار سیستم تله متری و تله کنترل در کلیه تاسیسات، مخازن ذخیره، ایستگاه پمپاژهای سرچاهی و بین راهی و کنترل شبکه آب در توزیع و مدیریت فشار است.

در بخش سوم این مقاله، به مزایای استفاده از سیستم تله متری در تاسیسات آب پرداخته می‌شود. اکبریان به کاهش حوادث و هدر رفت آب در ایام بحرانی، ذخیره سازی مخازن و جلوگیری از خالی شدن شبکه از مهم‌ترین مزایای سیستم تله متری اشاره می‌کند. در این بخش آمده است که در منطقه مبارکه بیش از ۴۰ ایستگاه تله متری و تله کنترل استقرار یافته است.

در بخش آخر این مقاله، اکبریان به استفاده از سیستم تله متری در ۱۱ حلقه چاه مجهز در منطقه مبارکه در شرایط پیک مصرف می‌پردازد. این سیستم تله متری به رغم محدودیت منابع آبی، کمبود آب در شرایط پیک مصرف را در تابستان جاری مرتفع کرده است. در این بخش آمده است که اکنون در تمامی تاسیسات آب شهرهای منطقه به وسیله سیستم تله متری و تله کنترل، نصب و ارزیابی انجام می‌شود.