تأثیر سفر رئیس جمهور بر آبرسانی به روستاهای محروم استان آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: سفر رئیس جمهور به استان یک فرصت طلایی بود که پروژه های مهم شرکت با تخصیص بودجه مورد نیاز به ثمر برسد و عقب‌ماندگی سال‌های گذشته جبران شود.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی آبفای استان: در دور اول سفر ریاست جمهوری به استان، پنج پروژه در حوزه آب و فاضلاب مورد بحث و بررسی قرار گرفتند و بودجه های مورد نیاز تصویب شدند. این پروژه ها شامل تکمیل مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز، تکمیل تصفیه خانه فاضلاب آذرشهر، تامین آب اضطراری شهر تبریز، تجهیز و خطوط انتقال و تکمیل مجتمع های آبرسانی روستایی و ایجاد تاسیسات فاضلاب در شهرهای سهند، کلیبر، ورزقان، هادیشهر و بناب بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بیان کرد که با توجه به اعتباراتی که از سفر رئیس جمهور به استان اختصاص یافت، پروژه ها به خوبی در حال انجام هستند. همچنین، طرح تقویت شبکه آب شهر جدید سهند با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان نیز به پایان رسیده است.

از پنج پروژه مصوب در دور اول سفر رئیس جمهوری به استان، چهار پروژه در حال اجرا و یک پروژه در مرحله مجوز و گشایش اعتباری قرار دارد.

در دور دوم سفر رئیس جمهوری به استان نیز شش طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفتند و تصویب شدند. این طرح ها شامل تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهرهای اسکو و خسروشاه، ملکان، سردرود و هریس، تامین آب اضطراری تبریز و آبرسانی به ۲۳۳ روستای محروم و کم برخوردار بود.

جهانبخش سلمانیان، معاون توسعه مدیریت و منابع و رئیس کمیته پشتیبانی سفر دور دوم ریاست جمهوری تشکر و قدردانی خود را از مهندس محمد خانی، مدیرعامل شرکت آبفا استان برای تلاش های صادقانه و زحماتش در پیشبرد طرح های آبفا استان اعلام کرد.