بیش از ۴۶۰ دستگاه ماینرغیر مجاز در سنندج کشف شد

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از کشف و ضبط بیش از ۴۶۰ دستگاه ماینر غیر مجاز طی سال گذشته و در شهرستان سنندج خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، محمد منتظری مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، کشف و ضبط دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال را یکی از مهمترین فعالیت های این شرکت جهت برقراری امنیت در جامعه عنوان کرد و افزود: با توجه به افزایش تمایل برای فعالیت دربازارمالی ارزهای دیجیتال، شاهد افزایش تقاضا برای نصب و استفاده غیر مجاز از ماینرها در سطح استان هستیم.

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان افزود: در همین راستا سال گذشته بیش از۴۶۰ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال در شهرستان سنندج با همکاری مراجع قضایی و انتظامی شناسایی‌ و کشف شد.

وی ارزش این تعداد ماینر کشف شده را بیش از یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: طی بازرسی های صورت گرفته موفق به شناسایی تعدادی واحد تولیدی و مسکونی شدیم که با استفاده از برق با یارانه دولتی و به صورت غیرمجاز ارزدیجیتال تولیدمی کردند.

منتظری در ادامه  اظهار داشت: سواستفاده برخی مشترکان ازانرژی برق واقدام به استخراج ارزطی یکی دوسال اخیرمنجربه بروزخسارات قابل توجهی به شبکه برق  شده است

وی در پایان ضمن تأکید بر برخورد جدی و قانونی با مراکز غیرمجاز سرقت انرژی با همکاری مراجع قضایی و انتظامی از همه هم‌وطنان خواست همکاری لازم را به منظور پایداری شبکه توزیع برق و تامین برق مستمرو پایداربا شرکت توزیع برق استان کردستان داشته باشند.