۳۰۲ چاه در سطح سمنان به کنتور هوشمند مجهز شدند

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه تجهیز چاه‌ها به ابزار اندازه‌گیری هوشمند(کنتور هوشمند) یکی از اقدامات در راستای طرح احیا و تعادل بخشی است گفت: سال گذشته تعداد ۳۰۲ چاه در سطح استان به کنتور هوشمند مجهز شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه تجهیز چاه‌ها به ابزار اندازه‌گیری هوشمند(کنتور هوشمند) یکی از اقدامات در راستای طرح احیا و تعادل بخشی است گفت: سال گذشته تعداد ۳۰۲ چاه در سطح سمنان به کنتور هوشمند مجهز شد.

به گزارش برقآب، حمید احسانی در نخستین جلسه کمیته راهبری طرح احیا و تعادل بخشی در سال ۱۴۰۲ که با حضور محسن عسکری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان و سایر مدیران منابع آب در شهرستان‌ها با بیان اینکه طرح‌های احیا و تعادل بخشی با هدف حفظ منابع آب زیرزمینی به جدیت در استان سمنان در حال اجرا است اظهار داشت: هدف‌گذاری انجام شده برای نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های استان سمنان ۳۵۰ مورد بود که تعداد ۳۰۲ مورد آن اجرایی و نصب شد.

وی گفت: نصب کنتور بر روی چاه های مجاز یکی از عوامل کاهش مصرف است که این شرکت از اختیارات از ماده ۱۲ قانون توزیع عادلانه آب برای این منظور استفاده کرده و در سال گذشته تعداد ۳۰۲ دستگاه کنتور بر روی چاه های کشاورزی نصب شد.

احسانی با بیان اینکه اصلاح و تعدیل پروانه چاه‌ها از دیگر پروژه‌های طرح احیا و تعادل بخشی است گفت: در سال گذشته تعداد ۴۶۱ مورد پروانه تعدیل شده صادر شد.

وی گفت: در سال گذشته با تلاش های گروه های گشت و بازرسی شرکت آب منطقه ای سمنان تعداد ۲۸ حلقه چاه غیرمجاز در و مسلوب المنفعه شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان خاطر نشان کرد: با انسداد این تعداد چاه غیرمجاز، از برداشت ۱۰۰ هزار مترمکعب آب به صورت غیرمجاز جلوگیری شد.

احسانی با بیان اینکه تعیین تکلیف چاههای فاقد پروانه بهره‌برداری استان سمنان یکی دیگر از اقدامات در راستای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در این استان است افزود: اهداف برنامه عملیاتی سال گذشته ۳۸ حلقه چاه بود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای حفاظت از منابع آب گفت: جلسات شورای حفاظت در مرکز استان هرماه و در شهرستان ها هر دو هفته یکبار تشکیل می‌شود .

پیگیری مصوبات قبلی، ارائه عملکرد پروژه‌های طرح احیا و تعادل بخشی در سال گذشته و ارائه و بررسی اهداف عملیاتی شهرستان‌ها در سال ۱۴۰۲ برخی از دستور جلسات کمیته راهبری طرح احیا و تعادل بخشی بود.