بیست و پنجمین کنفرانس بین المللی شبکه های توزیع نیروی برق در البرز

بیست و پنجمین کنفرانس شبکه های توزیع نیروی برق با حضور مدیرعامل برق، معاون هماهنگی توزیع توانیر، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز و جمعی از مدیران حوزه صنعت برق کشور به میزبانی شرکت توزیع برق استان البرز آغاز شد. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان البرز، حسن کریمی مدیرعامل در […]

بیست و پنجمین کنفرانس شبکه های توزیع نیروی برق با حضور مدیرعامل برق، معاون هماهنگی توزیع توانیر، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز و جمعی از مدیران حوزه صنعت برق کشور به میزبانی شرکت توزیع برق استان البرز آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان البرز، حسن کریمی مدیرعامل در حاشیه این کنفرانس ۲ روزه گفت: از تعداد ۲۳۳ مقاله پذیرش شده تعداد ۷۰ مقاله چاپ شده است، ۸۹ مقاله به صورت پوستر و ۷۴  مقاله نیز بصورت شفاهی ارائه میشود. وی با اشاره به انجام هماهنگی با شرکتهای توزیع و دانشگاه های سراسر کشور در جهت غنی سازی مقالات ارایه شده توسط کارشناسان این شرکتها و دانشگاه ها افزود: برای نخستین بار در کل کنفرانس شبکه های توزیع برق کشور ۴ سخنران کلیدی IEEE FELLOW از اروپا و آمریکا به نام های پروفسور نوچی از دانشگاه بولونیای ایتالیا- پروفسور شاهیده پور از دانشگاه ایلینویز امریکا- پروفسور رشیدی از دانشگاه EPFL سوئیس و پروفسور بخشایی از دانشگاه کوئینز کانادا در این کنفرانس حضور دارند.
در ادامه ابوالفضل فانی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با اشاره به خاموشی های با برنامه در این استان اظهار داشت: ۵۰ درصد پست ۴۰۰ کیلوولت باغستان پیشرفت فیزیکی داشته است که امیدواریم در سال ۱۴۰۱ این پست نیز به بهره برداری برسد و پست ۴۰۰ زکی آباد در شهرک صنعتی اشتهارد یکی از بزرگترین شبکه های صنعتی است نیز در حال پیگیری از برق منطقه ای تهران است.
غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی و توزیع توانیر تصریح کرد: استان البرز دارای ۳۸۰ فیدر ۲۰ کیلوولت و ۵۴۰ چاپ آب شرب است که از این تعداد ۵۰ چاه آب شرب بر روی ۱۰ فیدر ۲۰ کیلوولت قرار دارد تا در مواقع بحرانی به هیچ عنوان خاموشی نداشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه به ازاء هر فیدر ۲ حلقه چاه آب شرب وجود دارد در ادامه گفت: مراکز حساس و حیاتی بر روی تعدادی از این فیدرها قرار دارند که نباید با قطعی برق مواجه شوند.
رخشانی مهر در پایان گفت: باید بتوانیم پاسخگوی مطالبه مردم و صنایع در بخش مصرف باشیم که در گام اول دوابزار شامل هوشمندسازی را به معنای رویت پذیری ارائه و گام دوم کنترل پذیری بار نیز با سهمیه بندی انرژی به مفهوم حداقل جابجایی بار در ساعات اوج مصرف نیز صورت پذیرد.