بیش از ۱۰ هزار متر کابل برق در شهرستان دلگان سرقت شد

سرپرست امور برق شهرستان دلگان گفت: سارقان از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر سیم و کابل برق این منطقه را سرقت نمودند. به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، علی یوسف زهی اظهار داشت: سرقت ۴۱ عدد درب تابلو، ۱۵۰ کیلو گرم سیم […]

سرپرست امور برق شهرستان دلگان گفت: سارقان از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر سیم و کابل برق این منطقه را سرقت نمودند.

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، علی یوسف زهی اظهار داشت: سرقت ۴۱ عدد درب تابلو، ۱۵۰ کیلو گرم سیم دیگر، ۳۰۰ متر کابل فیدر روشنایی معابر، ۲۰ عدد ساعت نجومی، ۴۵ متر کابل سیستم ارت و ۵۰ عدد تجهیزات تابلو از دیگر تجهیزات سرقت شده در این مدت است.
وی ادامه داد: این حجم سرقت باعث خسارت سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریالی به شبکه توزیع برق شهرستان دلگان شد، هزینه ای که در صورت عدم تخصیص در این بخش، می توانست صرف توسعه شبکه برق این منطقه شود.
سرپرست امور برق شهرستان دلگان تصریح کرد: افزایش قیمت تجهیزات برق از جمله سیم های شبکه، سهولت امکان خرید و فروش در ضایعات فروشی ها و سهولت دسترسی و عدم برخورد بازدارنده از جمله عوامل افزایش سرقت تجهیزات شبکه برق است.
وی با اشاره به اینکه سرقت سیم و کابل برق علاوه بر وارد کردن خسارت به شبکه توزیع برق، سبب آسیب رسیدن به لوازم برقی شهروندان و بروز خاموشی می شود، افزود: مردم در صورت مشاهده افراد مشکوک که در حال صعود یا فرود از تیرهای برق یا دستکاری تجهیزات برق هستند، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰پلیس انتظامی و یا سامانه تلفنی ۱۲۱اتفاقات برق اطلاع رسانی کنند.
یوسف زهی تبدیل شبکه سیمی به خودنگهدار را یکی از راه های مهم کاهش سرقت شبکه دانست و ادامه داد: کار تبدیل ۱۷کیلومتر شبکه سیمی به خودنگهدار تا پایان سالجاری در این منطقه انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، شهرستان دلگان با ۱۱هزار و ۵۳۴ کیلومتر وسعت از پنج پست ۶۳کیلو ولت و یک پست ۲۳۰کیلو ولت استفاده می کند که ۲پست ۶۳/۲۰ کیلو ولتی در منطقه جلگه چاه هاشم و سه پست در شهر دلگان است.