بهینه سازی شبکه انتقال وافزایش قابلیت اطمینان خطوط ۴٠٠ کیلوولت ذوب آهن

به گزارش برقاب به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای فارس، فرشاد فرامرزی با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: این اقدام با صرف ٢١ میلیارد ریال به سرانجام رسید ، تامین برق در خطوط انتقال ذوب آهن کوار بهینه سازی شد وصرفه جویی در طرح اصلاح وبازسازی مقره خطوط ۴٠٠ کیلولت […]

به گزارش برقاب به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای فارس، فرشاد فرامرزی با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: این اقدام با صرف ٢١ میلیارد ریال به سرانجام رسید ، تامین برق در خطوط انتقال ذوب آهن کوار بهینه سازی شد وصرفه جویی در طرح اصلاح وبازسازی مقره خطوط ۴٠٠ کیلولت ذوب آهن کوار- نیروگاه سیکل ترکیبی حافظ وذوب آهن کوار-فسا محقق شد.
وی افزود: تعویض مقره های خطوط یاد شده حداقل ١١٠ میلیارد ریال هزینه به همراه داشت که با اجرای طرح اصلاح وبازسازی در تامین بودجه شرکت برق منطقه ای نیز صرفه جویی قابل ملاحظه ای صورت گرفت.
وی با با بیان این که این خط انتقال، برق مورد نیاز کارخانه ذوب آهن پاسارگاد را تامین می کند، گفت: ذوب آهن پاسارگاد به جهت فرآیند تولید آهن خام دارای آلودگیهای ناشی از تولید است که این مهم موجب آلوده شدن مقره های خطوط ۴٠٠ کیلولت متصل به پست ذوب آهن شده و موجب می شود خاصیت عایقی مقره و در نتیجه قابلیت اطمینان شبکه به شدت کاهش یابد.
فرامرزی، با اشاره به اینکه اعتبارات این طرح از محل منابع مالی داخلی برق منطقه ای فارس تامین شود افزود: این طرح در آذر ماه گذشته آغاز و دی ماه به پایان رسید.
غلامرضا صفاری مدیر بازسازی شبکه انتقال برق منطقه ای فارس نیز اجرای طرح اصلاح و بازسازی مقره های خط ۴٠٠ کیلوولت را ضروری دانست و افزود: پس از بررسی مباحث فنی واقدامات کارشناسی، نسبت به اصلاح وبازسازی مقره ها با استفاده از ترکیب مواد شوینده با اعتبار ٢١ میلیارد ریال اقدام شد.
به گفته وی، تعویض این مقره ها حداقل ١١٠ میلیارد ریال منابع اعتباری نیاز داشت که بااصلاح و بازسازی مقره ها صرفه جویی قابل ملاحظه در منابع اعتباری شرکت انجام شد