بهینه سازی ادوات الکتریکی واحد ۲ بخار نیروگاه بندرعباس

مدیر امور الکتریک نیروگاه بندرعباس در راستای تعمیرات اساسی واحد ۲ بخار ، فعالیتهای بازسازی و نوسازی این واحد ۳۲۰ مگاواتی را اعلام کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، سلیمانزاده مدیر امور الکتریک نیروگاه بندرعباس گفت: با شروع تعمیرات اساسی واحد ۲ ، اورهال در ۵ مورد مجزا از جمله: ژنراتور […]

مدیر امور الکتریک نیروگاه بندرعباس در راستای تعمیرات اساسی واحد ۲ بخار ، فعالیتهای بازسازی و نوسازی این واحد ۳۲۰ مگاواتی را اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، سلیمانزاده مدیر امور الکتریک نیروگاه بندرعباس گفت: با شروع تعمیرات اساسی واحد ۲ ، اورهال در ۵ مورد مجزا از جمله: ژنراتور و تستهای مربوطه، الکتروموتورهای ۳۸۰ ولت واحد، الکترموتورهای ۶ کیلوولت افقی که شامل فیدپمپ ها و فن های بویلر می باشد انجام شد.
سلیمانزاده افزود: در بخش های دیگر الکتریکالی‌ام که شامل ۶ بخش می شود تعمیرات بر روی: الکترموتورهای ۶ کیلوولت عمودی که شامل اکستراکشن پمپ ها و CWP ها بود، تعمیرات اساسی صورت گرفته است و تعمیرات بر روی سیستم Inverter، ترانسفورماتورها و سیستم تحریک طبق برنامه زمان بندی شده انجام شد.
مدیر امور الکتریک نیروگاه بندرعباس اضافه کرد: در ادامه در ۷ بخش دیگر الکتریکی :اورهال بریکرهای ۶ کیلوولت، تعمیرات باس بار های ۳۸۰ ولت، تعمیرات بریکر های کشویی
تصفیه فیزیکی روغن ترانس های اصلی و یونیت، تست مین ترانس و UT2Bو UT2A، اورهال بخش الکتریکال سوت بلوئرها و B.C.P ها از جمله کارهای مهمی بود که در راستای این تعمیرات اساسی با همت و تلاش خستگی ناپذیر کارکنان و متخصصان امور الکتریک نیروگاه بندرعباس انجام گردید.
در بخش استاتور و روتور ژنراتور، تمیزکاری استاتور و روتور ژنراتور ، ترمیم نخ بندی اورهنگ های استاتور ، آچارکشی ساپورت های نگهدارنده رینگ های انتهایی، فیلر گیری گوه های هسته، تمیزکاری و رنگ آمیزی بافل، تمیزکاری لیدباکس و بوشینگ های خروجی ژنراتور، تمیزکاری اسلیپ رینگ های روتور نیز انجام گرفت.
سلیمانزاده در ادامه بیان کرد: پس از سرویس های مذکور ، تستهای مربوطه انجام گردید که خوشبختانه مشکل خاصی در بخش های انجام شده مشاهده نشد.
مدیر امور الکتریک نیروگاه بندرعباس در پایان افزود: تست های صورت پذیرفته شامل تست هسته استاتور ، اندازه گیری مقاومت اهمی و عایقی و همچنین امپدانس سیم پیچ روتور و استاتور، تست تانژانت دلتا وHI POT استاتور می باشد که طبق برنامه پیش بینی شده انجام گرفت و تایید نهایی در بخش الکتریکی برای استارت واحد ۲ بخار داده شد.