بهره برداری از ۹ طرح تامین و توزیع برق با ۷۱۵ میلیارد ریال اعتبار در شیراز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی ۹ طرح توزیع برق با ۷۱۵ میلیارد ریال ،در محدوده تحت مدیریت این شرکت گفت : این طرح ها شامل برق‌رسانی، اصلاح و بهینه سازی و توسعه شبکه بوده است.

محمدرضا سلاحی  چهارشنبه ۲۰ بهمن در مراسم افتتاح مجموعه پروژه‌های شرکت توزیع برق که با حضور فرماندار شیراز برگزار شد، ضمن بیان اینکه بر اساس سیاست‌های دولت بخش اعظم پروژه‌های آماده افتتاح یا اجرایی شده این شرکت مربوط به مناطق روستایی کم برخوردار است، افزود: غیر از اصلاح و توسعه مناطق هدف روستایی دیگر پروژه‌های ویژه دهه فجر، شامل ایجاد انشعاب، نیرورسانی، افزایش قدرت، احداث و توسعه شبکه  خواهد بود.

وی با تاکید براینکه از اهداف نظام اسلامی موضوع عدالت محوری در توزیع امکانات و منابع در همه بخش‌ها بوده است، خاطرنشان کرد که ۳۰ میلیارد تومان از کل ۷۱ میلیارد تومان پروژه آماده بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق شیراز در مناطق محروم و روستایی به شکل مستقیم هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با یادآوری اینکه این پروژه‌ها در شیراز، سروستان، کوار، خرامه، زرقان، ارسنجان، پاسارگاد، سپیدان، بیضا، ارژن و … به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: طرح‌های آماده بهره‌برداری در شهرستان شیراز بالغ بر ۳۷۳ میلیارد ریال و شامل پروژه‌های توسعه‌ای شامل انشعاب، نیرورسانی، افزایش قدرت و روشنایی معابر است.

سلاحی با اشاره به تخصیص اعتبارات قابل توجه ۳۰۰ میلیاردی از محل عوارض برق اصلاح، بهسازی و توسعه برق روستایی، گفت: علاوه بر ارزش ریالی و فیزیکی پروژه های اجرا شده در این بخش، با توجه به هدف و نیت محرومیت زدایی، این پروژه ها از نظر برآورده کردن انتظارت مردم و رفع کانون های خطر آفرین در روستاها و برق رسانی به روستاهای فاقد برق نیز حایز اهمیت ویژه ای است.

او گفت: بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال طرح‌های نیرورسانی و توسعه شبکه با هدف ایجاد زیرساخت برای جذب متقاضیان جدید، در شهرستان‌های سروستان، کوار، زرقان، خرامه، ارسنجان، پاسارگاد، سپیدان و بیضا، اجرا شده و امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

سلاحی با بیان اینکه بخشی از پروژه‌ها در حوزه انشعاب کشاورزی است که منتج به افزایش تولید خواهد شد، گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر چهل و هفت ونیم میلیارد ریال با هدف فراهم کردن بستر برای ایجاد ۷۹ انشعاب برق کشاورزی اجرایی شده است.

او همچنین بر نصب لوازم اندازه گیری با اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد ریال برای واگذاری انشعاب به متقاضیان اشاره کرد و گفت: پروژه‌های برق رسانی به روستاهای گشتاسب‌آباد برای تامین برق ۱۰ خانوار و سرونخودی برای تامین برق ۲۰ خانوار با مجموع اعتباری بالغ بر ۵.۵ میلیارد تومان، اجرایی شده است.

سلاحی بیان کرد: پروژه برق رسانی به شهرک‌های مسکونی یک و دو نفت و حافظ، با نصب ۴ فیدر از شبکه فوق توزیع و با نزدیک به ۸ میلیارد ریال اعتبار، اجرایی و آماده بهره‌برداری شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به تعیین ۱۲۰ روستای هدف برای نوسازی و بهسازی تاسیسات برقی در محدوده ۱۰ شهرستان تحت پوشش این شرکت، گفت: تاکنون ۱۰۰ درصد کار در ۶ روستا انجام شده و اقدامات در ۱۰ روستا به بیش از ۸۵ درصد رسیده است و تا پایان سال کامل خواهد شد.

سلاحی گفت : اقدامات اصلاح، نوسازی و بهینه سازی تاسیسات برقی برای روستاهای باقیمانده نیز سال آینده اجرایی و تکمیل خواهد شد.

فرماندار شهرستان شیراز نیز با قدردانی از شرکت توزیع برق به واسطه خدمات مناسب و تامین برق مناطق شهری و روستایی، گفت: براساس اطلاعات اعلامی از سوی مسئولان، امروز شاهد افتتاح طرح برقرسانی به ۴۷۰ واحد مسکونی شهری هستیم.

محمدرضا امیری با اشاره به اهمیت برق رسانی به روستاهای فاقد برق برای توسعه عدالت اجتماعی و توزیع مناسب خدمات، گفت: با توجه به سیاست‌های دولت در مسیر اقدام جهادی حوزه مسکن، تامین زیرساخت‌ها توسط مجموعه دستگاه‌های خدمات رسال ضروری است.

امیری با یادآوری اینکه بر اساس طرح جهش مسکن، دولت قرار است که سالانه یک میلیون خانه در کشور احداث کند که سهم قابل توجهی از آن متعلق به شهرستان شیراز است، لزوم چابک‌سازی هرچه بیشتر دستگاه‌های خدمات رسان برای کمک به تسریع در اجرایی شدن این طرح را یادآور شد.

فرماندار شیراز همچنین خواستار رفع موانع احتمالی موجود در مسیر واگذاری انشعاب برق به متقاضیان در بخش‌های مختلف شد.