بازسازی زندگی:

بهره‌برداری از مخازن آب در روستاهای منطقه پیشکوه فریدونشهر

مدیر عامل آبفای استان اصفهان گفت: درقالب طرح جهاد آبرسانی به روستاها، 11 مخزن آب با ظرفیت 1450 متر مکعب در روستاهای منطقه پیشکوه فریدونشهر در دست احداث قرار گرفت.

به گزارش برقآب، طرح جهاد آبرسانی به روستاها در منطقه پیشکوه فریدونشهر در حال انجام است که در این طرح ۱۱ مخزن آب با ظرفیت ۱۴۵۰ متر مکعب در روستاهای منطقه ساخته می‌شود. این طرح با همکاری بسیج سازندگی و سپاه انجام می‌شود و برای تأمین نیاز آبی روستاها در منطقه پیشکوه فریدونشهر بسیار مهم و ضروری است.

بهره‌برداری از آب شرب سالم و پایدار در ۲۳ روستای منطقه فریدونشهر

با اجرای طرح جهاد آبرسانی، ۲۳ روستا در منطقه فریدونشهر از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار خواهند شد. این طرح در حال انجام است و با تلاش بسیج سازندگی و سپاه به سرعت اجرا می‌شود. حالت اجرای به‌موقع این طرح یکی از اولویت‌های آبفای استان اصفهان در سال جاری است. این اقدام علاوه بر تأمین آب شرب، بهبود شرایط بهداشتی و بهره‌برداری پایدار از آب در روستاهای فریدونشهر را فراهم می‌کند.

اجرای طرح آبرسانی به روستاهای منطقه برف انبار

در منطقه برف انبار نیز طرح جهاد آبرسانی در حال اجرا است. تا کنون ۱۶ کیلومتر خط انتقال آب برای آبرسانی پایدار به ۸ روستا در منطقه فریدونشهر اجرا شده است. این اقدام با همکاری بسیج سازندگی و سپاه انجام می‌شود و در زمینه بهبود شرایط آبرسانی در این منطقه بسیار مؤثر است.

واگذاری انشعاب‌های آب به روستائیان فریدونشهر

در حال حاضر، ۴ هزار و ۶۲۴ انشعاب آب به روستائیان منطقه فریدونشهر واگذار شده است. با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و استفاده از ۲۳ حلقه چاه آب و ۱۶ رشته قنات، جمعیت بیشتری در منطقه فریدونشهر از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد. این اقدام تأمین آب شرب به جمعیت روستائیان و بهبود شرایط آبی در این منطقه را بهبود می‌بخشد.