بزرگترین پروژه خیریه تامین آب کشور در روستاهای خراسان رضوی اجرا شد

نماینده خیر آبرسان کشور گفت: بزرگترین پروژه آبرسانی بنیاد حاج اکبر ابراهیمی در روستاهای خراسان رضوی اجرا شد.

“محمدرضا قربانی” که به همراه مسئول گروه جهاد آبرسانی آبفا خراسان رضوی با فرماندار گلبهار گفتگو می‌کرد، افزود: با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال حاج اکبر ابراهیمی چهار روستای شهرستان تربت جام از آب پایدار برخوردار شدند.

وی این پروژه را شامل اجرای ۲۴ کیلومتر خط انتقال و ۱۲ کیلومتر شبکه اعلام و اظهار کرد: بیشترین تعداد پروژه‌های آبرسانی به روستاها نیز در شهرستان نیشابور اجرا شده است.
وی با بیان اینکه بیناد خیریه حاج اکبر ابراهیمی در کنار دیگر کمک های خود به نیازمندان از سال ۹۹ وارد عرصه آبرسانی به روستاهای کشور شد، افزود: این بنیاد لوله و لوازم مورد نیاز اجرای پروژه‌های آبرسانی را  تامین کرده و آبفا نسبت به اجرای آن اقدام می‌کند.
وی در جریان دیدار با فرماندار شهرستان گلبهار گفت: تعداد روستاهای نیازمند آب شرب توسط فرمانداری اعلام تا پس از بررسی‌های لازم و تائید نهایی به فهرست پروژه‌های تامین آب اضافه شوند.
به گفته وی، تاکنون هزار و ۹۰۰ روستا در کشور با مشارکت بنیاد ابراهیمی آبرسانی شده و یا در دست اقدام قرار دارد که سهم استان خراسان رضوی از این عدد ۳۰۰ روستا است.
در ادامه، مسئول گروه جهاد آبرسانی شرکت آبفای خراسان رضوی هم از تلاش این شرکت برای تشکیل مجمع خیران آبرسان خبر داد و از فرماندار گلبهار خواست زمینه راه‌اندازی این تشکل مردم نهاد را نیز در شهرستان فراهم کند.
امیری همچنین گفت: شبکه توزیع آب دو روستا در شهرستان گلبهار با کمک بنیاد خیریه حاج‌اکبر ابراهیمی اجرا شد و در دو روستای دیگر در دست اقدام است.