برگزاری سومین جلسه قرارگاه مخاطرات سیل درفرمانداری اسلام آبادغرب

سومین جلسه قرارگاه مخاطرات سیل با حضور کرمی فرماندار شهرستان‌اسلام اباد غرب و درویشی مشاور مدیر عامل آب منطقه ای کرمانشاه روزشنبه 18 شهریورماه درمحل فرمانداری شهرستان‌مذکور تشکیل و شروع بکار نمود‌

به گزارش برقآب، برگزاری سومین جلسه قرارگاه مخاطرات سیل در فرمانداری اسلام آباد غرب نشان از توجه و آمادگی مقامات محلی در مواجهه با خطرات سیل و حفاظت از مناطق آسیب پذیر دارد. در این جلسه که با حضور فرماندار شهرستان و مشاور مدیر عامل آب منطقه‌ای کرمانشاه برگزار شد، بر لزوم ایجاد قرارگاه شهرستانی مخاطرات سیل تاکید شد. با توجه به شدت و تکرر سیلاب‌ها در نواحی مختلف استان، ایجاد این قرارگاه جهت کنترل و راهبری فعالیت‌های مربوط به مدیریت بحران سیل همواره لازم‌الاجرا بوده و مقامات محلی نیز تلاش می‌کنند تا بهبود مستمر در این زمینه را تحقق بخشند.

یکی از موارد مورد توجه در این جلسه، شناسایی و اصلاح نقاط آسیب‌پذیر و حادثه‌خیز بود. با توجه به تاریخچه ناکامی‌ها و خسارات ناشی از سیل‌ها، ضرورت اقدام قبل از وقوع حادثه و پیشگیری از آن در اسرع وقت مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به همین منظور، دستگاه‌های اجرایی مسئولیت بررسی و تعمیر نقاط آسیب‌پذیر را برعهده دارند و باید طبق دستورالعمل‌های ابلاغی عمل کنند.

در این جلسه، بحث و بررسی درباره تکلیف هر یک از دستگاه‌ها نیز صورت گرفت. دستگاه‌های اجرایی باید فعالیت‌های خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که با دستورالعمل‌های ابلاغی سازگار باشند و بتوانند در صورت وقوع سیل، به سرعت و به صورت کارآمد واکنش نشان دهند. همچنین، تنظیم ابگذری کافی در مناطق حساس و حادثه‌خیز جزء وظایف این دستگاه‌ها است و باید در این زمینه اقدامات لازم صورت بگیرد.

به طور کلی، برگزاری سومین جلسه قرارگاه مخاطرات سیل در فرمانداری اسلام آباد غرب شاهد تلاشات و توجه مقامات محلی در راستای حفاظت از مناطق آسیب پذیر و کاهش خطرات سیل است و ایجاد قرارگاه مخاطرات سیل در شهرستان‌های دیگر نیز بر اساس تصمیمات این جلسه صورت خواهد گرفت.