برگزاری دوره آموزشی” طراحی، نظارت و عیب یابی سامانه‌های فتوولتائیک”

برگزاری دوره آموزشی" طراحی، نظارت و عیب یابی سامانه‌های فتوولتائیک"

به گزارش برقاب، مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از برگزاری دوره آموزشی”طراحی، نظارت و عیب یابی سامانه‌های فتوولتائیک با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس خبر داد.
اسماعیل خاتمی در این باره گفت: در آذر و دی ماه سال جاری، دوره آموزشی با عنوان” طراحی، نظارت و  عیب یابی سامانه‌های فتوولتائیک” با هماهنگی معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ و معاونت منابع انسانی و همچنین همکاری مرکز آموزش های تخصصی برق و الکترونیک شیراز با موفقیت برگزار شد.
وی ضمن اشاره به این موضوع که این دوره یکی از کاربردی ترین دوره های آموزشی جهت ناظرین و رابطین سامانه های فتوولتائیک بوده اظهار داشت: این دوره آموزشی که به صورت کارگاه عملی جهت ۴ گروه ۲۵ نفره برگزار گردید، تلاش شد تا شرکت‌کنندگان با مباحث مهمی مانند نظارت بر سامانه‌های فتوولتائیک، عیب یابی و رفع اشکالات مربوط به آنها، نصب و راه‌اندازی سامانه‌های فتوولتائیک و اصول بهره‌برداری از آنها آشنا شده و دانش و مهارت‌های کارشناسان و علاقه‌مندان به حوزه فتوولتائیک ارتقاء یابد.
در ادامه مدیردفتر آموزش و برنامه ریزی نیروی انسانی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس نیز برگزاری این گونه دوره‌های آموزشی را در جهت توسعه و پیشرفت صنعت فتوولتائیک بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: با توجه به افزایش روزافزون استفاده از سامانه‌های فتوولتائیک درکشور، برگزاری چنین دوره هایی می تواند به کسب دانش و تجربه‌های عملی شرکت کنندگان در دوره و تبادل اطلاعات و دانش به روز درحوزه فتوولتائیک و از سوی دیگر آشنایی با روش‌های آموزشی مدرن، کمک شایانی نماید.
سید محمدعلی نجفی، تصریح کرد: برگزاری این دوره درجهت رفع اشکالات و بهبود عملکرد سامانه‌های فتوولتائیک مشترکین و تبادل نظر و ارتباط مستقیم با متخصصان این حوزه نیز تاثیر بسزایی داشت.