با تولید ۹۲۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی

برنامه‌ریزی بهره‌وری نیروگاه گازی ری برای پاسخگویی به نیاز بار تابستان

برنامه‌ریزی بهره‌وری نیروگاه گازی ری برای پاسخگویی به نیاز بار تابستان با تولید ۹۲۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی

به گزارش برقآب، تولید بیش از نهصد و بیست میلیون کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه گازی ری در چهار ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲، نشان از پیشرفت و آمادگی تولیدی نیروگاه ری دارد.

در این دوره زمانی، نیروگاه ری بیش از نهصد و بیست میلیون کیلووات ساعت انرژی را به شبکه سراسری برق کشور تحویل داد. مدیر عامل نیروگاه ری، حمید بادرستانی، با تکیه بر آمارها و ارقام اعلام کرده است که نیروگاه ری در حال حاضر آمادگی خود جهت تولید انرژی را حفظ نموده و به تأمین برق مورد نیاز شبکه می‌پردازد.

در تابستان امسال که شرایط دشواری برای تولید و تأمین برق بود، نیروگاه ری با موفقیت از پیک مصرف عبور کرد. نیروگاههای حرارتی همچنان با تمام توان در حال فعالیت هستند و همکاران در حوزه تولید، با تلاش شبانه روزی خود به عبور بدون خاموشی از پیک مصرف امسال می‌پردازند.

در این بین، دو واحد ۳۲ مگاواتی که حادثه دیده‌اند، در حال تعمیر و بازسازی هستند و تخصصی‌ها در تلاش برای اتصال آنها به شبکه برق می‌باشند.

تحقق افزایش آمادگی تولید در نیروگاه ری برای عبور از پیک مصرف تابستان، واحد گازی شماره ۱۰ نیروگاه را به شبکه تولید برق کشور متصل کرده است. این واحد که به دلیل اشکال در بخش دیزل راه‌انداز خارج از مدار تولید بود، پس از تعمیرات و نصب قطعات مورد نیاز، با موفقیت به شبکه سراسری برق پیوست. تلاش شبانه‌روزی متخصصین نیروگاه ری در عملیات تعمیرات و استارت مجدد این واحد در کوتاه‌ترین زمان ممکن، نشان از توانمندی و کارآیی این نیروگاه دارد.

در این دوره‌های زمانی حتی در ایام عزاداری تاسوعا و عاشورا، متخصصین نیروگاه ری به تعمیرات دیزل این واحد اورهال دادند و در عین حال با موفقیت استارت و به شبکه سراسری برق پیوستند. تلاش هممانه و هماهنگی متخصصین این نیروگاه در تولید برق پایدار و تأمین برق مورد نیاز، نشان از اهمیت و کارآیی آنها در تلاش برای تولید انرژی می‌باشد.