بررسی روند اجرای مدیریت بار اضطراری در مشهد

نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی  در  امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی  برق مشهد  از نزدیک  با روند اجرای مدیریت بار اضطراری آشنا شدند. به‌گزارش دفتر روابط‌عمومی، این بازدید با حضور سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، جواد کریمی‌قدوسی و فاطمه رحمانی برگزار شد. مهندس رمضانی مدیرعامل شرکت توزیع برق مشهد نیز […]

نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی  در  امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی  برق مشهد  از نزدیک  با روند اجرای مدیریت بار اضطراری آشنا شدند.

به‌گزارش دفتر روابط‌عمومی، این بازدید با حضور سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، جواد کریمی‌قدوسی و فاطمه رحمانی برگزار شد.

مهندس رمضانی مدیرعامل شرکت توزیع برق مشهد نیز در این برنامه ضمن تشریح فعالیت‌ها و خدمات این شرکت و نحوه عملکرد مرکز امور دیسپاچینگ و همچنین بررسی مدیریت مصرف بار گفت: باتوجه به بررسی رفتار بار انرژی در مشهد، بیشترین مصرف برق مربوط به مشترکین خانگی و تجاری است ضمن اینکه با صنایع مشهد تفاهم‌نامه‌ای مبنی‌بر محدودیت مصرف امضاء شده‌است

وی دررابطه با مصرف ادارات و ذکر این‌که بیشترین اعمال قطعی برق مربوط به بانک‌ها می‌باشد،گفت : بانک‌ها متاسفانه  در بین سازمان ها و ادارات مشهد بیشترین مصرف برق دارند ،که به دفعات  تذکرات  لازم به آنان  داده شده و نسبت به قطع برق انان اقدام شده است.

مهندس رمضانی با اشاره به گرمای شدید روزهای اخیر در مشهد گفت: گرمای شدید ۲ روز اخیر در مشهد از ابتدای سال تاکنون بی‌سابقه بوده‌است که شرایط سختی را در بحث  مدیریت مصرف برق به وجود آورد.

وی بکارگیری کنتورهای هوشمند و فراگیر شدن آن را بسیار تاثیرگذار دانست و با اشاره به اهمیت جمع‌آوری رمز ارزهای غیرمجاز گفت: سال گذشته تعداد ۱۰۶۴ مورد و طی سال جاری نیز ۵۲۰۰ دستگاه رمز ارز غیرمجاز جمع‌آوری‌شده است که نشان می‌دهد بیشترین آمار جمع‌آوری در کشور مربوط به مشهد می‌باشد.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس نیز در این بازدید گفت: بررسی روند خاموشی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر اعمال خاموشی‌ها از نظم بیشتری برخوردار شده و امیدواریم با به‌کارگیری هوش مصنوعی ، وضعیت موجود ارتقا یابد.وی با اشاره به این‌که در تامین برق با کمبود و در مصرف آن با فزونی روبرو هستیم گفت: مشکل امروز ما در حوزه توزیع نیست بلکه در تولید و سرمایه‌گذاری و ارتقاء تکنولوژی است و البته این مشکلات را به‌سرعت نمی‌توان حل کرد در این حال در مصرف بخش خانگی نیز باید کنترل و نظارت لازم اعمال شود که نیازمند زمان و سرمایه‌گذاری است.

وی ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های پرسنل و مدیریت توزیع برق مشهد گفت: توزیع برق مشهد همواره بیشتر از سطح مجاز خود از شبکه‌ی ملی برق، مجوز مصرف گرفته‌است و جا دارد از توزیع برق مشهد قدردانی نمود

کریمی‌قدوسی دیگر نماینده مردم مشهد در مجلس نیز در این بازدید گفت: مشهد در کشف و جمع‌آوری دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز  رتبه اول کشور را به دست آورده و نشان می‌دهد مسئولان مربوطه در این حوزه باید بیشتر تلاش کند تا جلوی توسعه و تکثیر این دستگاه‌ها گرفته شد

فاطمه رحمانی نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: نارضایتی مردم به ما منعکس‌شده و دغدغه نمایندگان مجلس نیز  رفع نگرانی و نارضایتی مردم می‌باشد. وی گفت: اگر از قبل، برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی دقیق انجام می‌شد امروز شاهد برخی بی‌نظمی‌ها نبودیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین بحرینی نیز در این بازدید گفت: یکی از مشکلات و ناراحتی‌های مردم این است که چرا پس‌از قطع برق طبق برنامه خاموشی‌ها و وصل آن ، دوباره با قطع برق روبرو می‌شوند که با تشریح دلایل توسط توزیع برق مشهد متوجه شدیم برخی خاموشی‌ها به دلایل فنی و به‌طور ناخواسته می‌باشد. وی اطلاع‌رسانی دقیق به مردم را ضروری دانست و گفت: با طراحی و راه‌اندازی یک اپلیکیشن ساده می‌توان ضمن اطلاع‌رسانی دقیق به مردم، نارضایتی‌ها را کاهش داد.