بررسی تاسیسات و شبکه آب رسانی روستایی شهید کامیاب

در پی ایجاد تنش آبی در روستاهای تحت پوشش مجتمع آبرسانی شهید کامیاب گناباد، فرماندار به همراه سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان از تاسیسات و شبکه آب رسانی این مجتمع بازدید نمودند. به گزارش روابط عمومی آب و فاضلاب شهرستان گناباد، در پی ایجاد تنش آبی در روستاهای تحت پوشش این مجتمع و ایجاد […]

در پی ایجاد تنش آبی در روستاهای تحت پوشش مجتمع آبرسانی شهید کامیاب گناباد، فرماندار به همراه سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان از تاسیسات و شبکه آب رسانی این مجتمع بازدید نمودند.

به گزارش روابط عمومی آب و فاضلاب شهرستان گناباد، در پی ایجاد تنش آبی در روستاهای تحت پوشش این مجتمع و ایجاد نارضایتی، قربانی فرماندار گناباد نیز ضمن بازدید میدانی از وضعیت آبرسانی در دو روستای بزرگ زیبد و سنو گفت: باتوجه به حجم بالای جمعیت در این منطقه از گناباد، ضرورت دارد تا منابع تامین و میزان تولید آب افزایش یابد که در همین راستا پیگیر هستیم تا اعتبار لازم جهت این امر تخصیص یابد.
جواد سالاری سرپرست امور آبفا گناباد در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آبرسانی ۱۵ روستای تحت پوشش مجتمع شهید کامیاب گفت: به علت بروز نقص فنی روی الکتروپمپ چاه اصلی این مجتمع شهید کامیاب، تولید آب تا تعویض مجدد الکتروپمپ، ناگزیر متوقف گردیده که همین امر موجب افت شدید سطح آب مخازن و البته کاهش شدید فشار آب و در برخی مناطق روستایی موجب قطع آب شد.
سالاری ضمن عذرخواهی از مردم این منطقه افزود: در همین راستا تعویض سریع الکتروپمپ با توان بالاتر و نیز مهندسی مجدد چاه در دستور کار قرار گرفت و این پمپ تعویض شد و تا متعادل شدن شرایط آبی، آبرسانی با تانکر سیار نیز مرتب انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: اصلاح، بازسازی و مهندسی مجدد منابع موجود جهت افزایش توان تولید و در مرحله بعد، بهره برداری از یک حلقه چاه دیگر موجود در این مجتمع که نیازمند تخصیص اعتبار لازم است در دستور کار بوده که در همین راستا پیگیری های لازم به صورت جدی در حال انجام است، که در صورت همکاری مسئولان امر و اختصاص یافتن اعتبار، کسری آب مجتمع شهید کامیاب برطرف خواهد شد.
مجتمع آبرسانی روستایی شهید کامیاب، وظیفه آبرسانی به ۳۹۱۷ نفر جمعیت را در قالب ۱۵۴۱ خانوار بر عهده دارد.

 

تعویض الکتروپمپ و مهندسی مجدد چاه مجتمع روستایی شهید کامیاب گناباد
سرپرست امور آبفا گناباد از تعویض الکتروپمپ و مهندسی مجدد چاه اصلی مجتمع آبرسانی روستایی شهید کامیاب خبر داد.
جواد سالاری گفت: در پی بروز نقص فنی روی الکتروپمپ این مجتمع، تعویض آن در دستور کار قرار گرفت که بر همین اساس به منظور آبدهی بیشتر الکتروپمپ مناسب تری با راندمان بهتر روی این چاه نصب شد.
سالاری افزود: به منظور افزایش آبدهی و کاهش برق مصرفی و همچنین کاهش بار ترانس، این چاه مهندسی مجدد گردید.
مجتمع آبرسانی شهید کامیاب گناباد، ۱۵ روستا را با ۳۹۱۷ نفر جمعیت تحت پوشش دارد.