بررسی اجرای صحیح برنامه های مدیریت پیک بار تابستان

جلسه هماهنگی ستاد عبور از پیک بار سال ۱۴۰۰ صنعت برق آذربایجان شرقی در محل شرکت برق منطقه ای آذربایجان برگزار شد. در این جلسه که به ریاست دکتر میلانی مدیر عامل این شرکت ترتیب یافت، مدیرعامل شرکت‌های توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی و تبریز و معاونین برنامه ریزی، بهره برداری، خدمات مشترکین، روسا و […]

جلسه هماهنگی ستاد عبور از پیک بار سال ۱۴۰۰ صنعت برق آذربایجان شرقی در محل شرکت برق منطقه ای آذربایجان برگزار شد.
در این جلسه که به ریاست دکتر میلانی مدیر عامل این شرکت ترتیب یافت، مدیرعامل شرکت‌های توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی و تبریز و معاونین برنامه ریزی، بهره برداری، خدمات مشترکین، روسا و مدیران شرکت ها حضور داشتند.
در ابتدای این جلسه، دکتر میلانی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان ضمن تاکید بر اجرای صحیح برنامه های پاسخگویی بار برای گذر موفق از پیک بار تابستان ۱۴۰۰، هماهنگی هرچه بهتر و موثرتر در این خصوص را امری مهم و راهگشا توصیف کرد.
وی همچنین با اشاره به مصارف عمده بخش‌های مختلف در استان از جمله بخش‌های صنعت، کشاورزی، تجاری و خانگی، بر لزوم هماهنگی و همکاری با مقامات استانی برای تسهیل در اجرای برنامه های تابستان پیش رو تاکید کرد.
در ادامه، مهندس کاظمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز نیز با بیان اینکه میزان مدیریت بار در بخش مشترکین صنعتی در سطح استان آذربایجان شرقی بر اساس سقف سهمیه اعلامی شرکت توانیر خواهد بود، اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم با صاحبان صنایع در این خصوص به جد در حال انجام است و در بخش کشاورزی نیز کارهای مشابهی در حال انجام می باشد.
مهندس کاظمی همچنین به انجام جدی اقدامات و دستورالعمل های مربوطه در خصوص مدیریت مصرف برق ادارات نیز اشاره کرد که از خرداد ماه به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.
همچنین مهندس فرج نیا مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی نیز با تشریح کارهای انجام گرفته و تنگناهای موجود در این خصوص، بر لزوم و اهمیت همکاری صنایع برای گذر از پیک بار تابستان و همچنین همکاری بخش کشاورزی در این خصوص تاکید کرد.
وی همچنین با توجه به تجارب خوب این شرکت در همکاری با شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها، همکاری با آنها را در طول سال ضروری خواند.
در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر و ارائه گزارشات توسط معاونین بهره برداری و خدمات مشترکین شرکت ها، چگونگی همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در موضوع مدیریت مصرف برق و چگونگی هماهنگی با صدا و سیمای مرکز استان و رسانه‌ها در این خصوص، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در پایان این جلسه، سه کارگروه برای مدیریت هر چه بهتر برنامه های پیک بار تابستان ۱۴۰۰ استان با عنوان “کارگروه دیسپاچینگ”، “کارگروه مدیریت مصرف” و “کارگروه روابط عمومی و اطلاع رسانی” متشکل از مسئولان ذی‌ربط شرکتهای برق منطقه آذربایجان و توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی و تبریز تشکیل یافت.