در نیروگاه بندرعباس

بازگشت واحد شماره یک گازی به مدار تولید بعد از تعمیرات فشرده

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از وارد مدار شدن واحد شماره یک گازی این نیروگاه، پس از تعمیرات فشرده ۶ ساعته و اتصال به شبکه سراسری برق خبر داد.

گزارش برقآب،  در مورد وقوع و تعمیرات فشرده در واحد شماره یک گازی نیروگاه بندرعباس است. مطالبی که در این  گزارش پوشش داده می‌شود عبارتند از: ورود واحد گازی به مدار پس از تعمیرات فشرده، توصیف عملیات تعمیرات فشرده انجام شده در نیروگاه، نقش کارکنان و متخصصان در تعمیرات، و میزان تولید برق نیروگاه در حال حاضر.

در ابتدا، مدیر عامل نیروگاه بندرعباس خبر از ورود واحد شماره یک گازی به مدار پس از تعمیرات فشرده را اعلام کرد. او از تلاش متخصصان و کارکنان در این عملیات تعمیرات تشکر کرد و اظهار داشت که وارد شدن این واحد به مدار تولید تنها ۶ ساعت به طول انجامیده است.

سپس، در مورد عملیات تعمیرات فشرده بیشتر توضیح داده شد. به دلیل غبار گرفتگی فیلتر هوای خنک‌کن ژنراتور، کمپرسور و بوشینگ‌های ترانس اصلی، واحد گازی از مدار خارج شده بود. تخصصیان نیروگاه با همکاری دیسپاچینگ ملی، در این تعمیرات مشغول شستشوی بوشینگ‌ها، تعویض فیلترها و توری رادیاتور و همچنین سرویس اجزای مختلف واحد شماره یک گازی بودند.

همچنین، اهمیت و نقش کارکنان و تخصصی‌ها در این عملیات برجسته شد. با برنامه‌ریزی کارکنان ایثارگر، تعمیرات فشرده با موفقیت انجام شد. این تیم تعمیرات قادر به انجام عملیات مختلف از جمله تعویض پیش‌فیلتر، سرویس فیلتر هوا، شستشوی بوشینگ‌ها و سرویس فیلترهای دیگر بود. بدون تلاش و کار تیم تعمیرات، واحد گازی نمی‌توانست به مدار تولید بازگردد.

در پایان، میزان تولید برق نیروگاه بندرعباس اعلام شد. نیروگاه در حال حاضر با حداکثر توان در مدار تولید قرار دارد و به طور متوسط روزانه ۲۴ هزار مگاوات‌ساعت برق تولید می‌کند. این امر نشان می‌دهد که نیروگاه بندرعباس در حال حاضر قادر است نیازهای برق کشور را تامین کند.