بازطراحی ایستگاه خروجی سیلاب های سیل برگردان شرق تهران

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب از بازطراحی ایستگاه خروجی سیلاب های سیل برگردان شرق تهران، سرخه حصار و جاجرود در محدوده شریف آباد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، “محمدرضا خانیکی” با بیان مطلب فوق، افزود: محل اولیه ایستگاه، به علت حجم انبوه رسوبات و تله اندازی آن در دهانه ورودی پل شریف آباد و همچنین سرقت تجهیزات ایستگاه، عملا از مدار بهره برداری خارج گردیده بود.

خانیکی با بیان اینکه رودخانه جاجرود در محل شریف آباد، مجموع جریان خروجی سیل برگردان حوضه های آبریز شمال شرق تهران، سرخه حصار، کن و جاجرود را در بر می گیرد، تصریح کرد: با توجه به موارد فوق و قرارگیری این حوضه در خروجی استان تهران و محدوده مطالعاتی ورامین، این ایستگاه هیدرومتری از اهمیت بسیار بالایی در مطالعات بیلان منابع آب، تحلیل چرخه آب استان و بررسی کمی وکیفی و زمانبندی جریان های خروجی از استان تهران برخوردار است.

  وی افزود: به همین منظور و در مرحله اول، انجام عملیات پی کنی، لایروبی، آزاد سازی تجهیزات مدفون در رسوبات رودخانه ای و سپس استقرار و برپایی لوله لیمنوگراف و تجهیزات مربوطه با ارتفاع قابل توجه ۱۰ متری، توسط همکاران گروه مطالعات آب های سطحی انجام شد.

وی همچنین در خصوص بخش دوم عملیات بازطراحی ایستگاه مذکور گفت: در بخش دوم عملیات نیز استقرار تجهیزات لیمنوگراف در دهانه خروجی، نصب اتاقک و سکوی استقرار در مجاورت جاده، رنگ آمیزی و آماده سازی نهایی  از جمله اقداماتی بود که در این فرآیند انجام و ایستگاه آماده بهره برداری و ثبت اطلاعات گردید.

مدیر دفتر مطالعات در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم که با باز طراحی انجام شده و نصب تجهیزات آنلاین ، آمار لحظه ای سطح آب این رودخانه، در دسترس قرار گیرد.