بازدید معاون هماهنگی برق منطقه ای اصفهان از نیروگاه برق آبی آبفای کاشان

مهندس نوحی معاون هماهنگی به همراه مجری طرح نیروگاه‌های پراکنده و تجدید پذیر شرکت و همراهان از نیروگاه برق آبی آبفای کاشان بازدید کردند

به گزارش برقاب،مهندس نوحی معاون هماهنگی برق منطقه ای اصفهان به همراه مجری طرح نیروگاه‌های پراکنده و تجدید پذیر شرکت و همراهان از نیروگاه برق آبی آبفای کاشان بازدید کردند. روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان مهندس نوحی در این بازدید درخصوص این نیروگاه گفت: خطوط لوله انتقال آب جهت تامین آبرسانی به همه نقاط شهرهای کشور در حال توسعه می‌باشد این خطوط از مسیرهای با اختلاف ارتفاع عبور میکند لذا دارای اختلاف فشار می‌باشد در مسیر این خطوط جهت کاهش فشار موجود از انواع شیرهای فشار شکن استفاده میگردد که میتواند به محلی برای تولید برق تبدیل گردد.

معاون هماهنگی برق منطقه ای اصفهان افزود: با توجه به استفاده از انرژی آب جهت تولید برق در این نیروگاهها که در حوزه تجدید پذیر و مقیاس کوچک می‌باشند روشهای مختلفی جهت تبدیل انرژی مکانیکی آب به انرژی الکتریکی وجود دارد.

مهندس نوحی اضافه کرد: انتخاب بهترین روش و نوع توربین میتواند باعث افزایش راندمان و کاهش هزینه تمام شده نیروگاه شود روش pat(pump as turbine )یا پمپ معکوس نوع غیر متعارف از توربین آبی واکنشی است که برخلاف سایر توربینهای آبی که نیاز به تولید مطابق مشخصات مشتری دارد این پمپها تجهیزات بسیار متداولی هستند که به طور گسترده و در اندازه ها و قابلیتهای مختلف وجود دارد.

وی در پایان گفت: نیروگاه احداث شده توسط شرکت آبفای کاشان نیز از نوع پمپ معکوس می‌باشد که دارای شش موتور ۲۲.۵ کیلواتی با قدرت نامی ۱۳۵ کیلووات بوده و در محل ایستگاه فشار شکن در مسیر خط آب شرب کاشان نصب شده است.