از سوی دفتر بهداشت آب و فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور؛

اولین جلسه هماهنگی اربعین ۱۴۰۲ برگزار شد

اولین جلسه هماهنگی برگزاری مراسم عظیم اربعین ۱۴۰۲ دفتر بهداشت آب و فاضلاب شرکت مهندسی آبفای کشور با استان‌های مرزی برگزار شد.

به گزارش برقآب، اولین جلسه هماهنگی برگزاری مراسم عظیم اربعین ۱۴۰۲ مدیران مراکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان های مرزی با هدف تبیین رویکردها و اهداف برگزار شد.

مدیران مراکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان های ایلام، خوزستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان در این جلسه حضور فعال داشتند و با توجه به پیش‌بینی بازگشایی رسمی دو مرز در استان‌های خراسان رضوی و گیلان؛ از مدیران این دو شرکت نیز دعوت شد.

 در این جلسه رویکردها براساس ویرایش دوم دستورالعمل «فهرست فعالیت‌های مورد انتظار در مراسم پیاده‌روی اربعین با هدف مدیریت بهداشت آب و فاضلاب در راستای تامین سلامت زوار» جزء به جز تشریح شد.

منتظری،‌ مدیر کل دفتر بهداشت آب و فاضلاب در خصوص راهکارهای و چالش‌های ضرورت بروزرسانی و یکسان سازی دستورالعمل وزارت بهداشت و وزارت نیرو، پیگیری برای تخصیص ردیف بودجه‌ای برای خرید محیط‌های کشت و مواد مصرفی، دستگاه‌های پرتابل اندازه‌گیری، تجهیزات سنجش برخط و اعلام مکتوب لیست نیازمندی ها به شرکت مهندسی، برگزاری جلسات با حضور فرماندار شهرستان مرزی به منظور همکاری با سایر ارگان‌ها، پیگیری از دانشگاه/های علوم پزشکی برای نصب حداکثری بنرهای آموزشی و بهداشتی، برآورد میزان نیاز به آب بسته‌بندی، تعداد کانتینر و اعلام به ستاد عتبات عالیات، مدیریت ایجاد سامانه‌های حایگزین گندزدایی و ذخیره مناسب موادگندزدا، برگزاری جلسات داخلی مطابق شرح وظایف مندرج در دستورالعمل با حراست و… ، برگزاری جلسات خارجی با ارگان‌ها نظیر دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری و…، بازنگری مستند برنامه ایمنی آب شهرستان مرزی و ارائه به صورت رسمی به متوالیان داخلی شرکت استان و همچنین بازنگری در دیاگرام جریان نکاتی را مطرح کرد.

در این جلسه همچنین اعلام شد که طی ۱۰ روز آینده جلسه‌ای مشترک با حضور مدیران عالی وزارت بهداشت، مدیران مراکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب و مدیران مربوطه دانشگاه های علوم پزشکی استان های مرزی در شرکت مهندسی با هدف هم‌افزایی فعالیت‌ها برای خدمت هر چه بهتر به زوار محترم اربعین حضرت اباعبدا… الحسین(ع) برگزار خواهد شد.