اولویت شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان، تامین برق جزایر است

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان با ارائه گزارشی از روند تامین و توزیع برق جزایر با بیان اینکه این شرکت عهده دار تامین و توزیع برق اکثر جزایر جنوبی خلیج فارس و خصوصا شهرستان ابوموسی است اظهار داشت: در دو سال اخیر اقدامات گسترده ای در خصوص افزایش پایداری برق و انجام اصلاحات شبکه های فرسوده صورت گرفته است.

به گزارش برقاب : تامین برق جزایر در اولویت شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان / سرمایه گذاری های جدید برای رفع فرسودگی شبکه برق جزایر ، مهندس محمد کریمی در جلسه مجمع عمومی شرکت توانیر در جزیره قشم که باحضور دکتر رضایی معاون برنامه ریزی وزیر نیرو و اعضای مجمع برگزار شد افزود. یکی از چالشهای اصلی شبکه های توزیع نیروی برق هرمزگان فرسودگی بسیار بالا به دلیل واقع شدن شبکه ها در نوار ساحلی و در معرض شرجی و آلودگی های جوی می‌باشد که ضرورت توجه به آن و انجام اصلاحات و بهینه سازی نیاز اولیه شرکت در جهت تامین برق مطمئن و پایدار است.
وی، در همین راستا به انجام اصلاحات گسترده با تعویص سیم های مسی به کابلهای خودنگهدار به طول ۱۰۰۰ کیلومتر با تعویض ۱۵ هزار اصله پایه فرسوده اشاره نمود و اعلام کرد: ۱۰۰۰ کیلومتر دیگر از این شبکه ها در دستور اقدام قرار دارد که در صورت تامین منابع تا یک سال آینده به پایان می‌رسد
مهندس کریمی، هدفگذاری سالانه ۱۰۰۰ کیلومتر تبدیل سیم مسی به کابل را از رویکردهای شرکت و از فعالیتهای اصلی در خدمت رسانی و جلب رضایت عمومی در برق رسانی اعلام و اظهار داشت : این اصلاحات در حوزه جزایر نیز بصورت گسترده انجام شده و در یکسال اخیر با اعتباری معادل ۸۰ میلیارد تومان شبکه های شهرستان ابوموسی و لارک و هنگام اصلاح گردیده است. در تولید و تامین برق نیروگاهی نیز معادل یکصد میلیارد تومان هزینه شده است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان، برخی از کمبودهای منابع اعتباری درجزایر را هم برشمرد و اظهار امیدواری کرد در سال آینده با تخصیص منابع مناسب بتوان تمامی مشکلات زیرساختی برق را در جزایر مرتفع نمود و نیاز برق توسعه جزایر را در سنوات آتی فراهم کرد.
مهندس کریمی با اشاره به اتصال جزیره هنگام از طریق کابل زیردریایی به جزیره قشم و شبکه سراسری، برنامه افزایش یک فیدر جدید برای توسعه آینده و افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق هنگام در صورت تامین منابع برای سال آینده را اعلام نمود.
این مقام مسوول در ادامه اقدامات صورت گرفته در پایداری شبکه جزیره لارک را نیز برشمرد و اعلام کرد :،۱۰کیلومتر از شبکه های فرسوده این جزیره اصلاح و یک نیروگاه جدید با ظرفیت ۳ مگاوات توسط بنیاد مستضعفان احداث گردید. همچنین اصلاح مخازن لارک نیز در برنامه های اولویت دار این جزیره برای سال آینده قرار دارد.
مهندس محمد کریمی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان همچنین گزارشی از چگونگی تامین برق جزایر ایراد کرد و خواستار تامین اعتبار برای تعمیرات اساسی مولدهای برق جزایر شد.

نشست مجمع عمومی شرکت توانیر در جزیره قشم باحضور دکتر رضایی معاون برنامه ریزی وزیر نیرو برگزار شد
دکتر رضایی معاون وزیر نیرو در این نشست با تبریک میلاد امام علی (ع) و روز مرد و روز پدر با تشکر از میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان از تلاش مجموعه تقدیر کرد.
در ادامه هم اعضای مجمع مهمترین مسائل مربوط به امور مجامع ،حسابرسی و تامین بودجه را بیان کردند