رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان :

انشعابات غیرمجاز حقوق مشترکان قانونمند را تضییع می‌کند

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸ انشعاب غیرمجاز آب در این شهرستان شناسایی شده‌ و انشعابات غیرمجاز از معضلاتی است که علاوه بر تشدید تنش ‌آبی، حقوق مشترکان قانونمند را تضییع می‌کند.

به گزارش برقآب، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸ انشعاب غیرمجاز آب در این شهرستان شناسایی شده‌ و انشعابات غیرمجاز از معضلاتی است که علاوه بر تشدید تنش ‌آبی، حقوق مشترکان قانونمند را تضییع می‌کند.

محمدرضا اسدی بیان کرد :یکی از راهکارهای اساسی مدیریت مصرف و پایدارسازی آب، شناسایی انشعابات و مصارف غیرمجاز می باشد، بنابراین مشترکان می‌توانند به صورت ۲۴ ساعت در همه نقاط شهرها و روستاهای زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب کاشان از طریق سامانه ۱۲۲ انشعابات غیرمجاز را معرفی کنند و از جوایز نقدی این طرح نیز بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: استفاده غیرمجاز از آب ضمن امکان آلودگی شبکه توزیع و کاهش طول عمر شبکه توزیع آب به علت راه گیری غیراصولی از شبکه ، هدررفت آب را افزایش داده و به دستگاه‌های اندازه‌گیری آب خسارت وارد می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان بیان کرد: انشعابات غیرمجاز همچنین موجب اخلال در خدمات‌رسانی به سایر زون‌های شبکه به واسطه افت فشار وارده به شبکه شده و میزان آب بدون درآمد را افزایش می‌دهد.

وی تاکید کرد: تلاش برای کاهش معضل انشعابات غیرمجاز علاوه بر آنکه تامین آب پایدار را ممکن‌تر می‌سازد، حقوق سایر مشترکان را نیز حفظ می‌کند.

اسدی همچنین گفت: هزارو ۹۷۶ فقره انشعاب آب و ۳۰۷ فقره انشعاب فاضلاب جدید از آغاز سال جاری تاکنون در شهرها و روستاهای تحت پوشش این شرکت، به متقاضیان واگذار شده‌ که از این تعداد، ۳۹۲فقره انشعاب آب در مناطق روستایی و هزارو ۵۸۴ فقره انشعاب آب در مناطق شهری است.

وی افزود: از ابتدای امسال ۳۰۷ فقره انشعاب فاضلاب نیز در شهرهای دارای طرح فاضلاب به متقاضیان واگذار شده است .
شرکت آب و فاضلاب کاشان ۱۸۶ هزارو ۸۴۰مشترک آب و ۳۷ هزارو ۷۴ فقره مشترک فاضلاب دارد.شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.