انتصاب مدیرعامل جدید شرکت توزیع برق البرز

در مراسمی با حضور معاون هماهنگی توزیع توانیر، “حسن کریمی” به عنوان مدیرعامل جدید شرکت توزیع نیروی برق استان البرز معرفی شد. “غلامعلی رخشانی مهر” در این مراسم اظهار کرد: عدم توازن تولید و مصرفی که در سال جاری رخ داد، چیزی نیست که در یک شب رخ داده باشد. صنعت برق از قبل پیش […]

در مراسمی با حضور معاون هماهنگی توزیع توانیر، “حسن کریمی” به عنوان مدیرعامل جدید شرکت توزیع نیروی برق استان البرز معرفی شد.

“غلامعلی رخشانی مهر” در این مراسم اظهار کرد: عدم توازن تولید و مصرفی که در سال جاری رخ داد، چیزی نیست که در یک شب رخ داده باشد. صنعت برق از قبل پیش بینی هایی را کرده بود و از ایام عید در توانیر جلساتی را با مقامات استانی برگزار کردیم.

وی با اشاره به تاثیر افزایش غیرمعمول ۵ درجه بالاتر از دماهای معمول سال گذشته بر شرایط کنونی، افزود: باید جابجایی بار از ساعات اوج به ساعات غیراوج با برنامه های تشویق محور یا بازار مدیریت مصرف در برخی از کشورها صورت می گرفت. هر درجه افزایش دما حدود دو هزار مگاوات مصرف را بالا می برد.
معاون هماهنگی توزیع توانیر خاطرنشان کرد: در سال جاری بدون توجه به افزایش دما، باید ۶۶ هزار و ۶۰۰ مگاوات نیروگاه می داشتیم تا بتوانیم پاسخگوی مطالبه مردم و صنایع در بخش مصرف باشیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر دنیا در حال حرکت به سمت استفاده از نیروگاه های مجازی در پیک مصرف است. اگر به سایت بین المللی انرژی مراجعه شود، توصیه شده کشورهای توسعه یافته باید چهار تا هشت درصد انرژی را با روش های پاسخگویی بار جبران کنند.
رخشانی مهر تصریح کرد: در این راستا راهی جز مدیریت سرمایه وجود ندارد یعنی باید بهره وری سرمایه را بیشتر کنیم.
معاون هماهنگی توزیع توانیر با بیان اینکه صنایع عمدتا مصارف خود را به شب منتقل کردند، ادامه داد: امسال علاوه بر افزایش دما مشکلاتی از قبیل از دست دادن منابع آبی نیز رخ داد. آنچه بعد از سوم و چهارم خرداد رخ داد، مدیریت ساعت های پیک مصرف برق بود.
وی گفت: از آنجایی که برخی روزهای گرم حداقل ۱۵ هزار مگاوات کمبود داشتیم با کمک تمامی نیرو ها توانستیم ۹ هزار مگاوات مدیریت جابجایی بار را انجام دهیم.
به گفته رخشانی مهر، باید بتوانیم بار را رویت پذیر و کنترل پذیر کنیم.
در پایان “حسن کریمی” به عنوان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز معرفی شد. وی پیش از این، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز بود که پس از استعفای بهنام بیات، از طریق فراخوان به سمت جدید منصوب شد.