الزام همراهی همه جانبه کشاورزان و صنایع برای مدیریت مصرف آب و برق

معاون عمرانی استانداری مرکزی گفت :همراهی همه جانبه کشاورزان و صنایع برای مدیریت مصرف آب و برق ضروری است.

الزام همراهی همه جانبه کشاورزان و صنایع برای مدیریت مصرف آب و برق

به گزارش برقاب، معاون عمرانی استانداری مرکزی گفت :همراهی همه جانبه کشاورزان و صنایع برای مدیریت مصرف آب و برق ضروری است.
علی اکبر اسدی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب بابیان این مطلب،افزود: فرمانداران باید با همراهی نیروی انتظامی در۱۲ شهرستان با کشاورزانی که دارای اضافه برداشت و تجاوز از قدرت قرار دادی دارند برخورد نمایند .
وی بیان کرد: شرکت توزیع برق ، آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی در مدیریت هوشمند و دو سویه آب هماهنگ لازم را داشته باشند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: اطلاعات کشاورزان در سامانه دوسویه صنعت آب و برق ثبت شده است.
محمود محمودی بابیان اینکه از ۵هزارو ۸۴۷ حلقه چاه مجاز، بیش از ۹۰ درصد مجهز به کنتور هوشمند کنترل پذیر است ،افزود:متاسفانه بیش از ۵۰درصد چاه های آب کشاورزی در استان دارای تجاوز از قدرت قرار دادی برق و اضافه برداشت هستند و بیش از میزان درج شده در پروانه بهره برداری و سهمیه مجاز برداشت دارند.
محمودی با اشاره به ابلاغ ۱۸۰برنامه عملیاتی توسط وزیر نیرو برای گذر از پیک مصرف برق در تابستان ، از کشاورزان استان به پاس همیاری و همکاری همه جانبه در گذر از پیک برق تابستان قدردانی کرد و خواستار تداوم این همراهی در گذر موفق از پیک برق امسال شد.
وی گفت :درطرح مدیریت بار برق برای کشاورزان، هر کشاورزی که چاه‌های خود را فقط ۵ ساعت در روز آن هم در فاصله ساعت‌های ۱۱ تا ۱۸ خاموش کند، در باقی ساعات روز از برق رایگان بهره‌مند می‌شود.