اقدامات وزارت نیرو برای پایداری برق در تابستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نیز در ادامه گفت: با اقدامات و نظارت وزارت نیرو، برنامه‌ریزی و تقسیم وظایف برای تأمین برق پایدار در فصل تابستان ۱۴۰۲ تدوین شده و با همه توان در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نیز در ادامه گفت: با اقدامات و نظارت وزارت نیرو، برنامه‌ریزی و تقسیم وظایف برای تأمین برق پایدار در فصل تابستان ۱۴۰۲ تدوین شده و با همه توان در حال اجرا است.

علی سهرابی بیدار افزود: «طرح پاداش صرفه‌جویی» طرح مهمی است که مردم می‌توانند با کاهش مصرف خود از پاداش‌های خوبی برخوردار شوند به طوری که مشترکانی که در این طرح شرکت کنند بین پنج تا ۲۰ برابر قبض خود، پاداش دریافت می‌کنند.

وی اظهار کرد: استان همدان بیش از ۸۰۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۰ درصد آن معادل ۶۴۴ هزار مشترک با تعرفه خانگی هستند و ۳۳ درصد برق استان در این بخش مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گفت: چهار درصد مشترکان برق استان معادل ۳۲ هزار مشترک، تعرفه عمومی دارند و هفت درصد انرژی برق توزیع شده را مصرف می‌کنند.

وی ادامه داد: ۱۳ هزار و ۵۰۰ مشترک کشاورزی داریم که ۱.۶۸ درصد مشترکان هستند و ۳۸ درصد انرژی در این بخش مصرف می‌شود.

سهرابی‌بیدار با اشاره به اینکه ۳هزار و ۶۰۰ مشترک برق صنعتی استان نیز معادل ۰.۸۳ درصد مشترکان، حدود ۱۲ درصد انرژی برق را مصرف می‌کنند، افزود: در بخش سایر مصارف (تجاری) نیز ۱۰۴ هزار مشترک داریم که معادل ۱۳ درصد مشترکان هستند و هفت درصد مصرف برق در این بخش است.

وی ادامه داد: حدود ۳هزار و ۶۵۰ مشترک کنتور برای روشنایی شهری و روستایی نصب شده است که ۱.۷ برق توزیعی استان در این حوزه مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ادامه داد: ۰.۶ درصد مشترکین نیز مربوط به روشنایی معابر است که حدود ۲ درصد برق استان را مصرف می‌کند.

وی تاکید کرد: با مدیریت عالی دولت سیزدهم و وزارت نیرو در تابستان ۱۴۰۱ میزان خاموشی‌ها کمتر از نصف مدت مشابه سال ۱۴۰۰ شد و تلاش داریم این وضعیت برای امسال بهبود یابد.

سهرابی بیدار افزود: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان همکاری کامل برای تأمین سوخت جایگزین را برای فصل تابستان دارد.

وی اظهار کرد: اپلیکیشن برق من پل ارتباطی مشترکان با صنعت برق است و تلاش داریم ۱۰۰ درصد مشترکان از این برنامه برای دریافت خدمات استفاده کنند.