افزایش ۷.۲ مگاواری ظرفیت خازنی پست های شبکه فوق توزیع یزد

مدیر دفتر فنی انتقال شرکت برق منطقه‌ای یزد از اجرای پروژه‌ افزایش ۷.۲ مگاواری بانک خازنی در پست های ۶۳ کیلو ولت مهریز و سیار پردیس خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، سیف‌الله افضلیان‌تبار، با اشاره به مصوبات کمیته های تشکیل شده در این رابطه خاطرنشان کرد: به منظور بهبود ضریب […]

مدیر دفتر فنی انتقال شرکت برق منطقه‌ای یزد از اجرای پروژه‌ افزایش ۷.۲ مگاواری بانک خازنی در پست های ۶۳ کیلو ولت مهریز و سیار پردیس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، سیف‌الله افضلیان‌تبار، با اشاره به مصوبات کمیته های تشکیل شده در این رابطه خاطرنشان کرد: به منظور بهبود ضریب توان، آزاد سازی ظرفیت ترانسفورماتورها، کاهش تلفات و بهبود پروفیل ولتاژ ۲۰ کیلوولت پست های فوق توزیع شرکت، انجام پروژه‌‌ی افزایش ظرفیت بانک خازنی در پست های ۶۳ کیلوولت مهریز و سیار پردیس (مزرعه کلانتر)، در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: به منظور اجرایی شدن این پروژه، با همکاری گروه مطالعات دفتر فنی و همچنین ظرفیت پیمانکاران  PM، مطالعات هماهنگی و محاسبات تجهیزات مورد نیاز انجام شده و پس از نهایی شدن طرح و تامین تجهیزات، فعالیت مربوط به پیمانکاران بومی نگهداری و تعمیرات آغاز شد.

وی افزود: مطابق با برنامه ریزی انجام شده، به محض تحویل گیری یونیت‌های خازنی از شرکت توانیر و قبل از پیک بار سال جاری، پروژه های خازن سیار پست پردیس با ظرفیت ۲.۴ مگاوار و افزایش ۴.۸ مگاواری ظرفیت خازنی پست مهریز به بهره برداری رسید.

افضلیان‌تبار تصریح کرد: در اجرای این پروژه‌ها از توان تجهیزاتی موجود در انبار شرکت برق منطقه‌ای یزد استفاده شد که ضمن به کارگیری تجهیزات راکد انبار، صرفه جویی بالای ۷ میلیارد ریالی را موجب شده است.