افزایش ۴۲ درصدی تولید برق نیروگاه شیروان

میزان تولید برق نیروگاه سیکل‌ترکیبی شیروان طی سه ماهه نخست امسال بیش از ۴۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. سیدرضا مرجان‌زاده، مدیر نیروگاه شیروان با اشاره به اینکه در این مدت تولید ناخالص نیروگاه به بیش از ۱.۹ میلیون مگاوات ساعت رسیده است، گفت: از این میزان انرژی تولید بیش […]

میزان تولید برق نیروگاه سیکل‌ترکیبی شیروان طی سه ماهه نخست امسال بیش از ۴۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

سیدرضا مرجان‌زاده، مدیر نیروگاه شیروان با اشاره به اینکه در این مدت تولید ناخالص نیروگاه به بیش از ۱.۹ میلیون مگاوات ساعت رسیده است، گفت: از این میزان انرژی تولید بیش از ۱.۸ میلیون مگاوات ساعت به صورت خالص در اختیار شبکه سراسری قرار گرفته است.
وی با اشاره به رشد ۴۲ درصدی تولید خالص این نیروگاه در بهار امسال، گفت: از این میزان تولید تولید حدود ۱.۴ میلیون مگاوات ساعت سهم واحد گازی و نزدیک به نیم میلیون مگاوات ساعت سهم واحدهای بخار بوده است.
نیروگاه سیکل‌ترکیبی شیروان با سه واحد بخاری هریک با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و شش واحد گازی هریک با ظرفیت ۱۵۹ مگاوات نقش بسزایی در تأمین برق کشور دارد.