افزایش تولید آب شرب در روستای فتح آباد با تجهیز یک حلقه چاه جدید

با تجهیز یک حلقه چاه در روستای فتح آباد،20 لیتر آب برثانیه به توان تولید آب شرب این مجتمع اضافه شد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد؛ با تجهیز یک حلقه چاه در روستای فتح آباد،۲۰ لیتر آب برثانیه به توان تولید آب شرب این مجتمع اضافه شد.

دبی چاه ها در مجتمع آبرسانی روستایی فتح آباد

با توجه به افت آب های زیرزمینی و خشکسالی های اخیر، دبی چاه ها در مجتمع آبرسانی روستایی فتح آباد به شدت کاهش یافته است. این موضوع باعث نارضایتی و نگرانی مردم این منطقه شده و نیازمند اقدامات فوری و جدی در جهت تامین آب شرب و کشاورزی می باشد.

تجهیز چاه جدید در روستا

پس از اخذ مجوز های لازم، یک حلقه چاه با عمق ۱۸۰ متر در روستای فتح آباد حفر شد. این پروژه با هزینه بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال انجام شد. به علت تنش آبی در این منطقه، تجهیز چاه به خط انتقالی به طول ۱۵۰ متر مجهز شد. این تجهیزات باعث شد تا دبی آب به حجم ۲۰ لیتر بر ثانیه به آب شرب مجتمع اضافه شود.

صرفه جویی در اعتبارات

اعتبارات لازم برای ساخت اتاقک چاه مورد نیاز است و تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد ریال برای تجهیز چاه هزینه شده است. این مقدار اعتبار نشان می دهد که مدیران عمومی برنامه های جدی برای تامین آب مردم این منطقه دارند و تلاش می کنند تا با صرفه جویی در اعتبارات، بهبودی چشمگیری در آبدهی این منطقه ایجاد کنند.

تامین آب در گذشته

قبل از تجهیز چاه جدید، آب مورد نیاز روستاهای فتح آباد از دو حلقه چاه با مجموع دبی ۱۸ لیتر بر ثانیه تامین می شد. این مقدار آب برای جمعیتی بالغ بر ۲۱۰۰ نفر با ۸۱۰ اشتراک کافی نبوده و باعث محدودیت های آبی در منطقه شده است.

با توجه به نیاز روزافزون جمعیت و توسعه روستاها، افزایش دبی چاه و تامین آب کافی برای مردم این منطقه از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید برنامه های جدی برای تحقق این اهداف در نظر گرفته شود.